Pengisian

PENGISIAN

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt


PENGISIAN | Alhamdulillah.Hujung minggu yang agak panjang untuk beristirehat bersama tersayang.Ada yang mengambil kesempatan ini pulang ke kampung..atau waktu cuti ini diisi dengan menghadiri undangan-undangan majlis yang menanti.Bagi yang bertugas dikala orang lain sedang bercuti..moga setiap peluh itu menjadi saksi di akhirat kelak.Masa dan tenaga yang dilabur moga juga menjadi saham terbesar nantinyaa.Aamin.

Esok .. 16 September.Sedikit pengolahan fahaman mengikut bacaan dan rujukkan yang PC lakukan di wikipedia..16 September bukan sahaja sambutan Hari Malaysia,ianya juga tarikh yang sama di mana memperingati pertubuhan Persekutuan Malaysia pada 1963 yang melibatkan penyertaan barsama Tanah Melayu,Sabah,Sarawak dan Singapura untuk membentuk Malaysia.Mulanya berkuatkuasa 16 September menjadi cuti am di semua negeri di Malaysia adalah pada tahun 2010.Bermakna ini tahun dan kali ke-8 kita meraikan Hari Malaysia.

Pengisian.

Bila sebut meraikan lazimnya pelbagai acara diadakan.Berbilang bangsa dan agama serta budaya sama-sama menyambutnya atas rasa sayang pada negara Malaysia.Syukur.Biar meriah dan gah setiap sambutan yang diadakan..bagi PC pengisian itu paling penting dan utama baik untuk golongan kanak-kanak,remaja mahupun dewasa.Ya,merangkumi semua peringkat usia dan latar belakang.

Pengisian itu umpama denyut nadi.Sebuah negara terbangun,dikenali,disanjung,dihormati bermula daripada kualiti nadinya iaitu rakyatnya.Semangat warganegara..itu penting.Ke mana pun kita pergi,kita bukan sahaja duta agama..bukan sahaja bawa maruah ibu bapa dan diri sendiri...tetapi kita juga membawa maruah negara.Jangan menjadi nila yang boleh merosakkan susu sebelanga..jangan jadi gunting dalam lipatan..jangan juga jadi api dalam sekam..

Pengisian

#sama-sama mencari redha Allah swt

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama