Berhantu

BERHANTU
بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt


BERHANTU | Misteri atau mistik.Ada yang mempercayai.Ada yang terus menolak untuk mempercayai.Ada yang sedang belajar untuk mempercayainya.Terserah masing-masing.Setiap sesuatu yang berlaku atas izin dan kehendak Allah SWT..cuma perantaranya itu pelbagai.

Berhantu.

Berhantu

Berkongsi dimuka bumi.Allah ciptakan pelbagai jenis makhluk untuk menghuni muka bumi ini.Pelbagai bentuk.Berbagai warna.Mengikut kesesuaian dan apa yang Allah SWT ingini."Kun fayakun".Baik yang nyata dipenglihatan mata kasar atau sebaliknya kedua-duanya ada dan Allah ciptakan.

Wahai anak-anak Adam! Janganlah kamu diperdayakan oleh Syaitan sebagaimana ia telah mengeluarkan kedua ibu bapa kamu dari Syurga, sambil ia menyebabkan terlucutnya pakaian mereka berdua untuk memperlihatkan kepada mereka: aurat mereka (yang sebelum itu tertutup). Sesungguhnya Syaitan dan kaumnya melihat kamu dengan keadaan yang kamu tidak dapat melihat mereka. Sesungguhnya Kami telah menjadikan Syaitan-syaitan itu teman rapat bagi orang-orang yang tidak beriman.(Surah Al A'araf : Ayat 27)

Rezeki.Dapat melihat baik secara sengaja atau tidak makhluk dari alam lain itu bagi PC rezeki untuk menguji.Ada yang memang mahu melihat dengan membuka hijab pandangan mata.Pilihan.Ada yang langsung tidak mahu melihat sedang Allah SWT mengizinkan.

Mainan perasaan.Makin takut,makin diganggu.Makin membayangkan makin terbayanglah yang bukan-bukan.Tidak pula bagi pendapat PC kerana adakala kita tidak pernah pun membayangkan apatah lagi memikirkannya..namun boleh menceritakan dan memberi gambaran bila mana dilalui diri sendiri.Hormati dan hargai.

Tabiat atau sikap.Boleh jadi juga dek kerana tabiat atau sikap suka menakut-nakutkan orang lain hingga berasakan setiap masa,setiap tempat itu berhantu.Ini namanya gurauan membawa gundah dan padah.

Boleh jadi sesuatu yang menggembirakan.Ya,ada juga berhantu yang tidak ditakuti sebaliknya menggembirakan atau disengajakan.Pulak! Tengok musim durian,berama ramai berhantu nak makan durian.Musim bola berapa ramai yang berhantu nak tengok bola.Musim kek brownies,berapa ramai yang berhantu nak cuba buat sendiri dan pesan sana sini.Ini kes berhantu ikut musim.Berhantu yang membawa erti viral dan berpengaruh serta MENARIK PERHATIAN..

#sama-sama mencari redha Allah SWT

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. YA KITA BERKONGSI ALAM DGN PELBAGAI CIPTAAN-NYA JUSTERU ALLAH MAHA PENCIPTA...ADA YG DIBUKA HJABNYA TERGANTUNG KPD TAHAP KEKUATAN MINDA MENERIMANYA

    BalasPadam
  2. sebab tu, wherever you go kena jaga adab sebab kita tak tau siapa yang kita jumpa. kan? heee~ salam hujung minggu PC. ^^

    BalasPadam
  3. Kak Sue penakut orangnya.. tapi tak tau kenapa Kak Sue minat baca, tonton atau dengar kisah seram atau mistik nie. Pernah juga lalui.. serik juga rasanya.. huhuhu..

    BalasPadam
  4. shu pun lemah semangatnya, tapi selalu mengamal surah-surah untuk pagar diri. selalu jumpa hantu kepala hitam (manusia), lagi takut dari hantu yang sebenar.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama