Dekatkanlah

DEKATKANLAH
بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt


DEKATKANLAH | Jauh itu mungkin hanya jarak yang disebut-sebut..dibayangan dan difikirkan oleh sesiapa pun.Besar angka pada kilometer itu terkadang boleh melelahkan hati dan fikiran.Tidak usah fikirkan jauh-jauh,,menimbangkan soal masa dan kos sebenarnya sering menjadi hitungan bila mana jarak dibicarakan.Sungguh,ianya bukan satu yang olok-olok.Namun jarak itu boleh menjadi dekat dengan pilihan dan kemahuan kita mengikut cara yang wajar dipilih.

Ya Rabb ...

Dekatkanlah.

Rasa cinta.
Pada setiap degup jantung.Pada seluruh denyut nadi.Selagi masih menyatu nyawa dengan jasad ini.Dalam jaga mahupun lena.Ketika gembira atau berduka.Semasa senang serta susah..Allah..dekatkanlah rasa cinta hamba pada-MU Pencipta semesta.Dekatkanlah pada syariatMU..pada sunnah KekasihMU.

Kebaikkan.
Tiada asbab yang lebih teguh melainkan kebaikkan itu mendekatkan hamba pada syurga.Setiap kebaikkan itu meraih perhatianMU.Setiap walau sekadar seinci cuma tetap ada nilainya.Dekatkanlah seberapa banyak kebaikkan pada diri hambaMU.Jernihkan mata hati setiap insani agar melihat cahaya-cahaya kebaikkan.

Rezeki.
Dekatkanlah rezeki kami..keturunan kami.Hingga hujungnya nanti.Dekatkan keberkatan di dalam setiap apa pun rezeki itu nanti.Ya keberkatan yang sentiasa dicari.Sedikitnya dirasai mencukupi..banyaknya tidak membuat pemiliknya tamak malahan berbahagi-bahagi.

Syurga.
Hidup di dunia janga sampai lupa malamat utama meraih syurgaNYA.Kurangkan halangan untuk kami menuju syurgaMU.Dekatkanlah langkah-langkah setiap hambaMU.

Dekatkanlah

#sama-sama mencari redha Allah SWT.



PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Semoga kita didekatkan dengan kebaikan dan dijauhkan dari keburukan, Aamin

    BalasPadam
  2. Semoga kita di beri petunujuk kejalan yang di redhai Allah dan jauhkan dari kemurkaan Allah... Aaminn...

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama