Boleh Jadi Juga...

BOLEH JADI JUGA...
بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt



BOLEH JADI JUGA... | Balas membalas itu ada baiknya dan ada buruknya.Pada sudut baiknya balas membalas ni seperti..Awak beri saya sepinggan kuih..saya pulangkan dengan sepinggan buah-buahan.Orang memberi,kita merasa,orang berbudi,pandai-pandailah berbahasa.Namun di suatu situasi buruknya balas membalas ini adalah bila ianya tidak mendatangkan manfaat.Kalau mendatangkan manfaat pun mungkin hanya sebelah pihak sahaja.

Dulu..ustaz ustazah selalu cakap..di dunia jangan buat jahat,nanti di akhirat..di padang mahsyar dapat balasan buruk.Hakikatnya akhir zaman..boleh jadi juga mungkin dek degilnya manusia..banyak balasan atau hukuman serta peringatan tunai Allah SWT beri dan tunjukkan.

Boleh jadi juga...

Terlebih kira menguntungkan orang..kerkurang kira merugikan diri sendiri.Boleh jadi juga Allah SWT mahu jadikan kita manusia lebih beruntung di akhiratkan..aamiin.Ikhlaskan sahaja.

Terlambat,tersesat..kita rasa lambat dan terbuang banyak waktu.Tidak tiba seperti waktu yang telah ditetapkan di tempat tertentu.Boleh jadi juga Allah SWT mahu melindungi kita dari satu hal yang tidak baik untuk kita..syukurilah juga.

Rasa sakit hati sangat-sangat.Sama ada memang sengaja kita disakiti.Atau orang lain tidak sengaja dan tidak berniat menyakiti namun diri yang terlebih emosi.Fikir macam ni..boleh jadi juga mungkin dengan sengaja atau tidak kita pun pernah buat orang berasa sakit hati.Maka jadikan ingatan.Jangan ulang.

Rasa tersisih.Beratnya mungkin rasa tidak selesa atau rasa tidak setara.Ada masa kita perlu kuasai suasana.Ada ketikanya lebih baik kita ikut persekitaran yang ada.Boleh jadi juga kita pernah menyisihkan orang lain dihati dan dipandangan kita.Cuba tanya diri.

#sama-sama mencari redha Allah SWT

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Apa2 pun yang kita lakukan, hendaknya bermanfaat,
    memberi keuntungan dan tidak menyusahkan orang lain.

    BalasPadam
  2. Apa pun yang kita lakukan biarlah dalam redha Allah.. balas 7ntuk kebaikan bukan kejahatan.. tapi tak salah menghindar dari terus diberi kejahatan..

    BalasPadam
  3. prinsip saya - jangan berkira dengan Allah sebab nikmat yang Allah bagi pada kita tak ternilai

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama