Tidak Dinafikan..

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

TIDAK DINAFIKAN |Ada yang mudah menerima hakikat.Ada pula yang sebaliknya lebih memerlukan masa untuk terima apa adanya dan qada daqar daripada-NYA.Lumrah namanya manusia..tidak lari daripada rasa lemah dan terganggu dengan persekitaran atau peristiwa.Banyak hal mampu mempengaruhi dan tidak kurang asyik pengaruhi.

Tidak dinafikan; 

Manusia sentiasa memerlukan perhatian dan kasih sayang..dalam perhatian dan kasing sayang itu terselit penghargaan.Kalau ada yang mengatakan boleh menjalani kehidupan secara bersendirian..mungkin itu sekadar dilisan sahaja sedang mahunya hati itu sebaliknya..mampu berdikari..dan mahu bersendirian tanpa orang lain dalam kehidupan itu ada beza yang ketara.Percayalah kita tidak kira sesiapa pun memerlukan kudrat orang lain juga.Satu masa.

Sesiapa pun berusaha memiliki harta dan ingin punya harta sendiri biar hanya sebatang atau seikat penyapu lidi.Harta itu perlu.Biarpun sedikit ianya tetap perlu..mahu memberi gunakan harta..mahu beribadah dengan lebih selesa juga mahu tidak mahu memerlukan harta..banyak perkara boleh dilakukan jika ada harta..dengan syarat jangan gelap mata kerana harta..jangan rakus demi harta takut nanti ianya menjadi bahan bakaran untuk jasad sendiri.

Anak kecil pun ada cita-cita dan hajat..apatah lagi si dewasa berlebih-lebih lagi pastinyakan.Bermula daripada cita-cita..angan-angan..bila diusahakan mebuahkan hasil dan menjadi.Begitulah lazim yang kita dengar..disebalik satu-satu kejayaan itu pasti banyak luka,parut dan jatuhnya..bermula juga daripada cita-cita dan hajat terlebih dahulu.Berangan tidak salah,,yang salahnya berangan kosong.

Tidak dinafikan..kalau diluah tersangat banyak yang tidak baik daripada yang baik..yang tidak memuaskan hati lebih banyak berbanding yang memuaskan hati..namu kerana sabar..redha dan bersyukur itulah mendidik manusia itu menjadi lebih baik.InshaAllah.

Tidak Dinafikan..
CREDIT GOOGLE IMAGE

#sama-sama mencri redha Allah SWT

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

17 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. tidak dinafikan semua org mahu masuk syurga tp malas beramal. betul kan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul..betul..betul sangat Cikgu AK..cuma dimulut tidak seiring pada perbuatan..moga kita semua setarakan impian dengan harapan.

      Padam
  2. Semoga kita istiqomah dalam setiap amalan kita...

    BalasPadam
  3. BERAMAL MENUJU DESTINASI SEBENAR

    BalasPadam
    Balasan
    1. Moga Allah terima setiap kebaikkan kita.aamiin.

      Padam
  4. Semoga Allah menjadikan kita hamba yg beristiqomah. Aamin..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aamiin. Betul. Harap sangat-sangat istiqhomah dalam kebaikkan.

      Padam
  5. Semua nak pahala, tapi bila suruh beramal..MALAS...

    BalasPadam
  6. Setuju. Memang tidak dinafikan tentang segala perasaan yang ada itu. Semoga kita sentiasa dapat buat yang terbaik dalam hidup kita.

    Salam kenal dan singgah di sini. [^__^]

    BalasPadam
  7. Tak salah kejar harta dunia
    Sebab harta dunia boleh dibawa bekal ke sana dengan bersedekah, berwakaf dan infaq

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama