Daripada Allah kepada Allah

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

DARIPADA ALLAH KEPADA ALLAH | Keturunan daripada Nabi Adam a.s dan isterinya Hawa..itulah kita manusia.Allah SWT menciptakan Nabi Adam a.s dan isterinya Hawa untuk menghuni alam ini setelah terlebih dahulu Allah SWT cipta langit,bumi dan para malaikatNYA.

Daripada syurga dicampak ke dunia.Lantaran termakan hasutan iblis.Nabi Adam a.s memakan buah Kuldi sedang hakikatnya telah malaikat larang atas perintah Allah SWT.Justeru bermulalah kehidupan Nabi Adam a.s dan isterinya Hawa di dunia.

related image

Daripada Allah kepada Allah.Kita tahu dan sangat sedar akan hakikat ini.Telah dipasakkan entah mungkin berjuta kali..namun manusia sering alpa untuk terus teguh dengan amaran Allah SWT.Sebagaimana Nabi Adam a.s..ya,begitu keturunannya yang sering terhasut dengan agenda iblis.

Iblis berasa sangat hebat kerana dijadikan daripada api.Keanggkuhannya menyebabkan dia dikeluarkan daripada barisan para malaikat dan syurga lantaran tidak mahu sujud kepada Adam atas perintah Allah SWT.Tidak akan musnah sehingga hari kiamat..dan menjadi ahli neraka selama-lamanya..itulah iblis..yang dilaknat Allah.

PC dan sahabat semua..sentiasa ingatkan diri..kita cuma pejuang di dunia..daripada Allah kita datang...kepada Allah kita kembali..biar jasad melebur namun amalan kita tidak akan luntur..setiap amalan kebaikkan kita tidak ada terikh luputnya..nanti setiap satunya bangkit dan menjadi saksi di sana.

#sama-sama mencari redha Allah SWT

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

12 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Semoga amalan kita semua diterimanya dan tak jadi sesuatu yg sia2. Amin.

    BalasPadam
  2. Jom kita belajar daripada nabi Adam, bila baginda diturunkan ke dunia. Terus bersujud memohon keampunan kepada Allah.

    Begitulah juga sepatutnya kita, jika melakukan kemungkaran kembalilah kepada Allah dan bertaubat. Kerna Allah itu Maha Pengampun. :")

    BalasPadam
    Balasan
    1. Moga setiap taubat kita Allah SWT terima.. Aamiin.

      Padam
  3. Good sharing.. Kita perlu Tau asal Dan akhitnya Kita nabti

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul Kak. Supaya fikir banyak kali nak buat sesuatu.

      Padam
  4. Nice sharing... Hakikatnya kita ssntiasa kena beringat...

    BalasPadam
  5. Semakin hari semakin mendekat.. masa untuk pulang 😥
    Risau kalau amalan baik ibadat masih sedikit

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan. Betul sangat-sangat. Setiap hari ada kematian. Moga jadi ingatan .

      Padam
  6. Semoga kita terus istiqomah perbaiki diri dan amal..

    BalasPadam
  7. selalu ingat Allah kunci seseorang berjaya dunia dan akhirat kan.. Sentiasa juga perbaiki diri ke arah yang lebih baikk..kerana manusia sentiasa akan berbuat kesalahan..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama