Bersama-sama Di Dunia..Hargailah

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

BERSAMA-SAMA DI DUNIA..HARGAILAH |Semalam kita jumpa orang lain.hari ini kita jumpa orang lain.Esok boleh jadi kita jumpa orang sama dan boleh jadi jumpa orang lain juga.Kita jumpa orang,orang jumpa kita sentiasa bersilih ganti.Semua Allah izin dan ada sebabnya.

Adik-beradik.Tidak semua orang Allah beri adik-beradik yang ramai.Ada yang Allah izin dia jadi anak tunggal.Maka bersyukurlah bagi mereka yang Allah kurniakan adik beradik tidak kiralah ramai atau sedikit.Bersama-sama di dunia..hargailah.Saling menghormati,berkasih sayang dan bertolak ansur.Mahu selamat,buang rasa yang mengeruhkan keadaan dalam hati dan fikiran masing-masing.Jangan jaga hubungan sebaik-baiknya dengan sahabat,jiran tetangga dan saudara mara yang lain sedangan hubungan sesama adik beradik dibiar dan diabaikan.Suram.Tawar.

Kawan-kawan dan sahabat.Kawan-kawan bersilih ganti..datang dan pergi terkadang datangnya tidak diundang dan perginya sangat senang.Sedangkan sahabat itu sentiasa teguh dalam setiap posisi dan situasi.Namun kedua-duanya baik kawan atau sahabat ada peranannya masing-masing.Siapapun yang sudi mendekat dengan kita..hargai,syukuri sentiasa.

Bagi mengembangkan kehidupan bersosial..semestinya kita sentiasa memerlukan orang sekeliling kita..sentiasa.Walau tidak besar atau ramai tapi sentiasa ada itu yang sangat penting untuk kelangsungan hidup sehari-hari.Bukan bererti perlu sentiasa  bergantug pada orang..namun tidak boleh juga mengatakan tidak memerlukan langsung.Bagi PC,penting sementara bersama-sama di dunia..hargailah setiasa satu dengan yang lain.

related image
Bersama-sama Di Dunia..Hargailah | Gambar Google


#sama-sama mencari redha Allah SWT

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

7 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. makasih kak informasinya...
    mampir ke blog ana juga yaa

    BalasPadam
  2. Nice sharing... Untuk mendapat rahmat dari Allah, kita perlukan orang lain untuk kita berkasih sayang dengan mereka... Hargailah dan bersyukurlah dengan nikmat yang Allah kurniakan...

    BalasPadam
  3. Mensyukuri nikmat anugerah Illahi.. terima kasih atas perkongsian ini PC.

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah, Allah hadirkan keluarga dan kawan kawan yang baik baik dalam hidup ni...

    BalasPadam
  5. Paling Sis buat dalam diri, hargai insan di sekeliling kita selagi ada, esok-esok jika sudah tiada, pasti akan menyesal..

    BalasPadam
  6. Seharusnya memang kita kena hargai orang yang berada disekeliling kita terutamanya keluarga.. sebab bila depa dah tak ada, pasti akan ada rasa terkilan dihati..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama