Rumah Terbuka Dan Sentiasa Terbuka

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

RUMAH TERBUKA DAN SENTIASA TERBUKA |Bersedekah,berkongsi dan sama-sama meraikan itu ada banyak sangat caranya.Lain orang lain pilihan mediumnya.Kecil-kecilan atau besar-besaran..mungkin sederhana terserahlah.Selagi ikhlas dan lakukan kerana Allah SWT..inshaAllah semua akan baik-baik sahaja dan lancar semuanya.Aamiin.

Jauh menjadi dekat.Dekat menjadi rapat.Rapat moga-moga terus erat.Biarpun seharusnya sentiasa begitu dalam berukhuwah..namun yang sering menjadi kebiasaan adalah ketika tibanya Syawal.Jika Ramadhan tumpuan besarnya adalah beribadah..manakala Syawal pula tumpuannya adalah menziarahi satu sama lain seboleh dan sedapatnya.

Rumah terbuka dan sentiasa terbuka.Bukan satu yang asing bagi kita mengadakan majlis rumah terbuka.Mengundang saudara mara,jiran tetangga dan rakan-rakan yang ada.Mempunyai rezeki yang lebih apa salahnya dikongsi bersama..betul tak..bukan sekadar sesama bangsa dan agama..malahan lain bangsa dan agama juga lazimnya turut diundang dan menjamah setiap juadah yang disediakan.Satu Malaysia.Sehati sejiwa.Namun begitu jangan sekadar sehari mengalu-alukan kedatangan tetamu..sebaliknya sentiasalah rumah itu dijadikan terbuka untuk menerima tetamu yang sudi datang dengan niat yang baik.
related image
Rumah Terbuka Dan Sentiasa Terbuka | Google Image

Setiap apa yang diberi dan dikongsi,,inshaAllah kebaikkannya akan kembali kepada kita juga nanti.Tidak mampu mengadakan majlis rumah terbuka tidak mengapa kerana ianya bukan satu kemestian ketika Syawal.Seadanya reeki kita mahu memberi sahaja sebenarnya.Bagi PC..ikhlas dalam memberi itu lebih besar pengertiannya.

#sama-sama mencari redha Allah SWT
#senyumlah sikit

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. sentiasa terbuka menerima tetamu.. Tetamu itu pembawa rezeki..

    BalasPadam
  2. aida thn ni memang tak buat rumah terbuka la.
    rumah baru lagi dok.
    masih lom sesuai dgn diri sendiri. so tak la nak open besar2 kat org ramai :)
    next year in shaa Allah.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama