Header Ads

Membataskan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

MEMBATASKAN | Alhamdulillah tiga minggu berturut-turut cuti panjang hujung minggu. Bermula Awal Muharram. Hari Keputeraan Yang DiPertuan Agong dan seterusnya Sambutan Hari Malaysia.Syukur sangat-sangat. 

Waktu cuti yang ada gunakan sebaik-baiknya.Tidak kiralah apa yang dirancang bersama-sama keluarga.. Paling penting pengisiannya biarlah bererti.Tidak semestinya mewah dan jauh-jauh..tapi kalau mampu mengapa tidak untuk insan-insan yang disayangi dan dihargai. 

Apa pun situasi.. Di mana pun berada.. Dengan siapa disekeliling kita.. Sentiasa berjaga-jaga..Bukan suka-suka pada setiap apa yang disyariatkan. Tidak juga hukum itu mahu menyusahkan melainkan untuk kenyamanan. 

Ditambah ketika ini fenomena jerebu mula terjadi.. Mahu tidak mahu pasti PC sendiri pun MEMBATASKAN aktiviti di luar rumah. Untuk menghirup udara segar di awal pagi pun bukan suatu yang rutin lagi. Allahu. Mungkin ini cara Allah SWT mendidik PC untuk lebih bersyukur. Aamiin. 

#sama-sama mencari redha Allah SWT 



logoblog

5 ulasan:

  1. musim jerebu ni lebih banyak duduk dalam rumah. :D

    BalasPadam
  2. Aah rasa sesak ja nafas duk dlm rumah Beberapa hari ni, anak pun turut xselesa gara2 jerebu ni, smoga cpt2 pulih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Tekak rasa perit.. Setuju sangat-sangat.. Moga segera pulihkan keadaan.

      Padam
  3. Betul kalau ada cuti tak nanti pergi jauh, pada husniey dapat luangkan masa bersama-sama keluarga sangatlah penting. Setahun sekali dapat kumpul bercuti semua itu indah betul..
    Cuma bila waktu musim tak cantik (jerebu) ni memang kena bataskan aktivti. Semoga keadaan pulih secepatnya dah rindu nak tengok langit membiru :)

    BalasPadam

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..