Mampu

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

MAMPU |Berbelah bahagi itu sering bersarang hingga bersawang dihati. PC sendiri lalui. PC juga hadapi hingga kini dalam beberapa hal atau urusan.Suatu yang macam sukar mahu dihindari Dan di atasi juga sebenarnyalah.Moga perlahan-lahan.. Sedikit demi sedikit mampu ditinggal dan atasi. InshaAllah.Aamiin.

Kalau sebut tentang mampu..sangat luas pengertiannya. Boleh dibahagikan kepada banyak bahagian juga. Jangan bezakan kerana mampu seseorang itu berlainan atas diri sendiri yang Allah SWT kurniakan. 

Mampu manusia itu berbatas.Mampu manusia itu rezeki yang dipinjamkan. Boleh Allah SWT beri dan tambah.. Boleh juga Allah SWT ambil dan kurangkan.Justeru jangan menyalahgunakan mampu itu pada tempat.. masa dan situasi yang salah serta dengan alasan yang tidak sewajarnya. 

#sama-sama mencari redha Allah SWT 



PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

17 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Selagi mampu, jangan berputus asa untuk berusaha menjadi insan yang lebih baik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Untuk kehidupan yang paling kekal nanti di sana.Aamiin.

      Padam
  2. kak ana selalu berpegang pada pernyataan Allah swt menguji hambaNya mengikut kemampuan mereka, dan bila di uji dengan segala macam ujian, tabah dan tempuhi semampunya, PC dan sentiasa mengharapkan semoga dipermudahkanNya jua..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul..bagi PC apa pun jenis ujian itu cara Allah swt nak didik kita dalam senyap.

      Padam
  3. kemampuan manusia berbeza² mengikut jalan cerita masing²

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sangat betul..hadapi dengan sabar dan sentiasa doa moga Allah kurniakan rasa sabar yang tulus.

      Padam
  4. Apa kabar pc...lama kita tak bersua dialam maya ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah sihat seadanya..terima kasih sudi singgah ya ziarah blog PC.

      Padam
  5. Apa kabar pc...lama kita tak bersua dialam maya ni...

    BalasPadam
  6. Sama2lah kita sentiasa berdoa agar diberi kemampuan buat kita semua untuk terus mampu beribadah dan menjalankan setiap amanah dan tanggungjawab dgn sebaiknya... aamiin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aamiin.Beribadah dengan setulus hati.Moga dalam ibadah kita itu ada yang Allah terima dan ganjaran pahalanya berganda.Aamiin.

      Padam
  7. Lin suka buat macam ni aje, 'Mampu' ya buat dan laksanakan, 'tak mampu' jangan amik risiko sampai sanggup nak buat, akhirnya tak siap dan tak sempurna jadi ketiakpuasan semua orang, kena ada sikap tanggungjawan di sebalik mampu dan kemampuan tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul sangat-sangat Sis..mampu laksanakan..barulah timbul rasa gembira dan redha.Tidak rasa terpaksa dan hujungnya tertekan.

      Padam
  8. betul tu PC, mampu untuk setiap individu itu berbeza..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama