Merajuk??..Mengapa Tidak

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

MERAJUK?? MENGAPA TIDAK | Sebut merajuk pasti persepsinya condong kepada suatu perbuatan atau tindakkan negatif.Malas nak melayan rajuk ni.Bosan.Meluat.Sakit hati.Buang masa.Macam budak-budak.Mengada-ngada.Tidak matang.Nampak tak.

Justeru itu mengapa orang atau individu yang rajin sangat merajuk ni susah orang lain nak dekat sebab letih kalau asyik nak sentap tak kira masa ikut kiraan dia je sentiasa.

Habis tu..tak boleh ke merajuk.
Merajuk?? mengapa tidak.

Merajuk salah satu perangai yang mewarnai kehidupan kita.Sebagai seorang individu tidak kiralah siapa pun kita..rasa atau sifar merajuk itu memang ada.Bezanya banyak atau sedikit.Kerap atau kadang-kadang.Rendah atau tinggi sahaja.Kalau sebut merajuk ni selayaknya hanya untuk peringkat usia kanak-kanak..rasanya tidak wajar juga begitu..kerana baik lelaki mahupun perempuan yang dewasa tetap ada rasa merajuk itu.Adakala perempuan dikatakan kuat merajuk.Jangan hairan ada juga lelaki yang berlebihan rajuknya.

Mahu menarik perhatian.Lazimnya bila merajuk alasannya mahu menarik perhatian la tu.Logiknya tidak juga.Kerana peribadi pada pendapat PC..merajuk itu adalah kombinasi antara memendam rasa+marah+malas nak ulang-ulang cakap hal yang sama berkali-kali.Kadang ada orang tak laku dengan kata-kata tapi bila berhadapan dengan rajuk atau menghadapi situasi merajuk..baru gelabah.

Perlu ke merajuk.Perlu tapi berpada-pada cukup sesekali kerana kalau dibiasakan boleh menjadi virus dalam kehidupan.Bahaya jugakan.

#sama-sama mencari redha Allah SWT

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

33 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Kadangkala perlu merajuk bawa diri, biar orang tahu kita juga punya hati perasaan.. Heee

    BalasPadam
    Balasan
    1. Timbulkan kesedaran pada orang lain kan Husniey..

      Padam
  2. Merajuk kdg2 kena pujuk seronok juga hehee.. salah hujung minggu PC :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bercambah semula kemesraan dan eratkan silaturahim..

      Padam
  3. sekali dua i layan, berkali-kali i gerak dulu pape rojer.. hehehehe

    BalasPadam
  4. Thank you, nice post! This was the thing I needed. There are so many fun and exciting things to do and experience around the world that I thought I'd put together a list of my favourite Things to do ...

    BalasPadam
  5. Kalau budak-budak merajuk tu biasa kejap aje rajuknya.
    Kalau orang tua yang merajuk, ini bahaya sikit takut rajuk yang berpanjangan dan tak dapat dipujuk.

    BalasPadam
  6. It’s nearly impossible to find well-informed people in this particular topic,
    but you sound like you know what you’re talking about! 토토

    BalasPadam
  7. First of all, thank you for your post. Your posts are neatly organized with the information I want, so there are plenty of resources to reference. I bookmark this site and will find your posts frequently in the future. Thanks again

    경마사이트
    경마

    BalasPadam
  8. whoah this weblog is excellent i really like reading your articles. 바카라사이트

    BalasPadam
  9. Stay up the good work! You know, many people are looking round for this info, you could aid them greatly. 토토사이트

    BalasPadam
  10. Good morning!! I am also blogging with you. In my blog, articles related to are mainly written, and they are usually called 우리카지노. If you are curious about , please visit!!

    BalasPadam
  11. I've been troubled for several days with this topic. 바카라사이트, But by chance looking at your post solved my problem! I will leave my blog, so when would you like to visit it?

    BalasPadam
  12. I’m thinking some of my readers might find a bit of this interesting. Do you mind if I post a clip from this and link back? Thanks 사설토토

    BalasPadam
  13. whoah this blog is wonderful i love reading your posts. Keep up the great work! You know, many people are searching around for this information, you can aid them greatly. 토토사이트

    BalasPadam
  14. When your website or blog goes live for the first time, it is exciting. 파친코사이트

    BalasPadam
  15. Great post, beautiful weblog with great informational content. This is a really interesting and informative content.
    토토

    BalasPadam
  16. Very detailed note and we appreciate your writing skill. 카지노사이트탑

    BalasPadam
  17. Found your post interesting to read.but I think your writing is the cleanest I've ever seen. 바카라사이트

    BalasPadam
  18. Wonderful post with amazing article. I was so impressed to yours. 바둑이사이트넷

    BalasPadam
  19. I'm so happy to finally find a post with what I want. 안전놀이터순위 You have inspired me a lot. If you are satisfied, please visit my website and leave your feedback.

    BalasPadam
  20. Youre so right. Im there with you. Your weblog is definitely worth a read if anyone comes throughout it. Im lucky I did because now Ive received a whole new view of this. 먹튀검증사이트

    BalasPadam
  21. Thanks for such a fantastic blog. Where else could anyone get that kind of info written in such a perfect way? I have a presentation that I am presently writhing on, and I have been on the look out for such great information. 메이저토토

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama