Itu Bukan Kerana Tidak Bersyukur

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

ITU BUKAN KERANA TIDAK BERSYUKUR | Lisan.Hati.Tindakkan.Tunjukkanlah rasa syukur dengan tiga aspek ini.

Melakukan sesuatu bersungguh-sungguh untuk memperbaiki dan meningkatkan suatu hal yang pada hakikatnya sudah dimiliki..bukan bererti tidak mensyukuri apa adanya..sebaliknya itu salah satu cara mahu menjadi manusia yang sentiasa rajin dan tidak berputus asa.Allah swt suka.

Memperbaiki taraf kehidupan.Memperbaiki taraf pengetahuan agama.Memperbaiki taraf pendidikan.Memperbaiki taraf sosial.Memperbaiki taraf komunikasi.Semuanya memerlukan satu proses yang lama dan jangka masa yang panjang sebenarnya.Mahu tidak mahu perlu sentiasa dicari gali dan diterokai..itu bukan kerana tidak bersyukur.

Sebaliknya jika dengan sengaja melakukan,mengubah sesuatu tanpa sebab yang dibolehkan syarak sedangkan hidup ini bersyariat..ya,itu kerana tidak bersyukur jadinya.Lainkan.

Sekian.

#sama-sama mencari redha Allah swt

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

7 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. selagi masih bernyawa
    akan ku berusaha berubah
    memperbaiki taraf kehidupan

    BalasPadam
  2. SELAGI HIDUPADA SAJA YG PERLU DIUBAH AGAR MJADI LEBIH BAIK

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu kak PI..untuk kebaikkan diri dan orang lain juga.

      Padam
  3. Selagi bernyawa, itulah peluang kita utk berusaha menjadi lebih baik dan menyeru yg lain ke arah kebaikan, in shaa Allah.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama