Cantas Dan Biarkan Bertunas

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 

Assalammualaikum wbt

CANTAS DAN BIARKAN BERTUNAS | Rindu nak tengok bias menteri. Cahayanya yang cerah dan bersih.. Walau cahayanya menyilaukan anak mata.. Namun besar pengaruhnya pada alam semesta.

Mendongak ke langit. Suram.Dirasakan semakin hari semakin kelam.Semakin tidak terlihat kebiruan langit. Semakin kabur daripada penglihatan kepulan awan yang putih mulus.. Allahu..

Cantas dan biarkan bertunas. Pokok.. Cantas kemudian bertunas.. Moga yang baru tumbuh itu lebih baik dan membaik. Insan, cantaslah rasa yang kurang baik..tindakkan yang tidak tepat.. Moga bertunas lebih banyak kebaikkan dan kebenaran.Tingkah yang salah jangan dijulang. Belajarlah daripada kesilapan. 

Cantas setiap khilaf yang dilakukan agar sedikit demi sedikit dosa menyusut supaya nanti  pahala atau ganjaran setiap kebaikkan subur dan galak betunas.Aamiin.

Sekian.

#sama-sama mencari redha Allah SWT 
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. waalaikumussalam. setuju, cantas sikap kita. bukannya cantas mencantas orang lain :)

    BalasPadam
  2. Kadang2 kita terpaksa korbankan sesuatu untuk mendapatkan manfaatnya di hari kemudian

    BalasPadam
  3. buang yang keruh, ambil yang jernih...tiberr

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama