Header Ads

Isi Hati Yang Semakin Murah

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

ISI HATI YANG SEMAKIN MURAH

Kalau dulu nak luahkan isi hati macam dihempap beban yang paling berat rasanya.Berat.Susah sangat.Ada yang sanggup pendam bertahun-tahun.Ada yang di bawa sampai ke matilah.Kadang kerana malu,gunalah orang tengah untuk sampaikan isi hati.

Sekarang .. isi hati semakin murah.Kawan-kawan.Saudara mara.Jiran tetangga.Mudah sangat boleh tahu isi hati kita.Malu bukan tidak ada cuma makin menipis.Rasa takut macam dah dibuang jauh entah ke mana.Jari jemari kian ringan menulis dan menaip.

Status dimedia sosial boleh jadi membayangkan status dari hati yang paling terdalam.

Salahkah!!?!.TIDAK kalau betul dan tepat apa yang mahu ditujukan.Lebih banyak baik,pengajaran dan peringatan boleh dikongsi dan diaplikasikan orang lain.Mungkin juga ianya mampu meringankan beban jiwa.Cuma,hati-hati dengan apa sahaja status yang mahu dikongsikan.

Related image
Isi Hati Yang Semakin Murah | Google Image
Dulu diari sering menjadi pilihan unutk mencoret..seiring waktu ruangan status di media sosial seakan-akan sering menjadi pilihan untuk mengganti.

Sekian.

#sama-sama mencari redha Allah swt

logoblog

10 ulasan:

  1. waalaikumussalam. tu la kan, kadang takut jugak dengan media sosial ni :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada orang sentiasa berfikiran positif.Ada orang sebaliknya Itu yang sangat perlu berhati-hati.

      Padam
  2. harus digunakan dengan betul =)

    BalasPadam
  3. Dulu2 masa sekolah menengah, pernah juga tulis diari

    BalasPadam
  4. Kena luahkann apa yang perlu sahaja. yang tak perlu tu pendam lama mana pun takpe kan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul.Kalau yang kurang perlu..sembang santai dengan sesiapa yang dipercayai pun memadai..tapi yang utama serius atau tidak..luah dengan Allah swt dulu.

      Padam
  5. Media sosial ni kan ada baik ada buruknya .sebaik2nya tak perlu nak kongsi yang buruk2 cukup yang baik2 jer .

    BalasPadam
  6. Media sosial boleh menjadi saluran ilmu menambah pahala dan juga menebalkan lagi dosa.. astagfirullah.

    BalasPadam

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..