Lambang

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

LAMBANG |Apa yang di luar terlebih dahulu mengikuti apa adanya yang di dalam.Justeru mengapa lazimnya "mahu melihat dalamannya..lehat luarannya" walaupun mungkin sahaja boleh berselindung atau menutupi namun seberapa lama ianya mampu dilakukan.Lama kelamaan letih juga.

Sedapkah. Lazatkah. Enakkah. Suatu hidangan (menu) itu tidak kiralah lauk pauk.. kuih muih..manisan dan sebagainya termasuklah minuman secara asasnya adalah   cukup atau tidak bahan-bahan yang digunakan. Acuannya bagaimana.. Hiasannya seperti apa itu sepertinya ditempat kedua dalam penilaiannya.Rasanya itu penambat pertama. 


related image
Lambang | Google Image

Begitu juga dalam kehidupan... Sejauh mana hebatnya penampilan seseorang. Setinggi mana taraf pendidikannya dalam genggaman.. dan seterkenal mana namanya menjadi sebutan.. Berbalik pada sisi dalamannya.Hati.

#sama-sama mencari redha Allah SWT 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Apa-apa pun berbalik pada hati kan PC..

    BalasPadam
  2. Dalam diri kita ada seketul daging yang dipanggil hati.
    Kalau baik hati itu, baiklah keseluruhan diri kita.

    BalasPadam
  3. wahhh cantikk kata kata dan perumpaan kak PC! :D

    bak kata 'pepatah' englis, don't judge a book by its cover ya? hhehee.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama