Antara Marah Atau Kecewa

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

ANTARA MARAH ATAU KECEWA | Bergelut dengan bermacam urusan setiap hari bukan satu keanehan.. ianya menjadi rutin. Sama setiap hari, berkurang atau bertambah bergantung pada keperluan.

Berselang seli dengan segenap urusan sudah tentu ada mainan emosi di dalamnya. Ada jiwa. Bukan manusia kalau tidak ada rasa yang kadang tenang yang kadang bergelora.Hambar hidup ini sekiranya begitu-begitu sahaja justeru Allah SWT warnakan dengan rasa, masalah dan jalan penyelesaiannya. 

Anatara marah atau kecewa. Sebenarnya kedua-duanya boleh jadi pemula. Boleh jadi marah dulu baru berlarutan kecewa.. atau kerana kecewa menjadi marah yang bukan biasa-biasa.

Peribadi.. pendapat PC.. Marah itu lebih baik kerana setelah marah perasaan kita kian tenang dan reda.. Marah itu api.. sering disiram air.. InshaAllah padamnya hingga ke dasar. Berbanding kecewa.. Umpama bisa dan racun. Boleh melarat hingga hujung nyawa.

Antara marah atau kecewa.Kedua-duanya tetap ada sebab dan kesannya.

Sekian. 

#sama-sama mencari redha Allah SWT 


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama