Mula Lebih Peduli

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

MULA LEBIH PEDULI | Suasana aidilfitri masih hangat. Kemeriahannya masih sangat-sangat dinikmati. Lebih-lebih lagi aktiviti marhaban atau baraan(sebutan Jawa) tetap giat dan bersemangat.Alhamdulillah.Siang.Malam.Jadi!!.Pelita juga masih ada lagi menerangi banyak halaman rumah waktu malam yang hening. Indah. Memang indah.Anak-anak kecil bergurau senda. Bermain bunga api dengan pengawasan ibu bapa masing-masing.Ketika inilah yang tidak kenal boleh berkawan.mcam sahabat juga gayanya.Sama-sama main sama-sama menikmati alam kanak-kanak. 

Syawal ini bertemu dengan cuti sekolah maka  boleh lama berada di kampung bagi ibu bapa yang mengambil cuti panjang.Ketika inilah boleh luangkan lebih masa bersama dan bertemu kaum keluarga dekat dan jauh. 

Ketika sedang bergembira rasanya elok juga mula lebih peduli. Peduli tu maksudnya ambil tahu. Ada ketika bila berada dalam keadaan yang ramai orang disekeliling atau dipersekitaran kita.. Sikap sambil lewa itu mudah dilakukan dan mudah berlaku,maka tidak mustahil dan jangan hairan hujungnya timbul permasalahan.Sebelum itu semua terjadi sila mula lebih peduli. 

Sekian. 


#sama-sama mencari redha Allah SWT 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Selamat Hari raya Aidilfitri. Maaf zahir batin ye.

    Jemput mai rumah tak boleh so jemput mai blog ja la. hehe

    BalasPadam
  2. selamat hari raya kak PC. maaf zahir dan batin

    BalasPadam
  3. Kena peduli norma baharu
    Mudah2an selamat daripada jangkitan

    BalasPadam
  4. Peduli bermaksud prihatin dan keperihatinan itulah membawa berkat dlm kehidupan bermasyarakat kita semua.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama