Untungnya Bila Allah SWT Rahsiakan Hikmah Dan Nikmat

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

UNTUNGNYA BILA ALLAH SWT RAHSIAKAN HIKMAH DAN NIKMAT

Bila kita niat mahu memberi kejutan sesuatu kebaikkan yang menyebabkan kebahagiaan,kegembiraan atau rasa senang hati,sudah tentu bukan si penerima sahaja yang tidak tahu itu berasa teruja dan hatinya berbunga-bunga malahan sebenarnya si pemberi juga turut sama berasa bahagia dan gembira.Momentumnya pasti berbeza bila sudah sedia tahu sedari awal,kejutan gagal atau kejutan bocor.

Begitulah

Untungnya bila Allah SWT rahsiakan hikmah dan nikmat supaya manusia lebih sabar,lebih doa,lebih tawakkal,lebih bersangka baik,lebih muhasabah diri kerana pada setiap satu yang lebih itulah menambah pundi-pundi pahala tanpa disedari.Rasa mudah mendapatkan sesuatu ada masanya menjerat manusia.Lantaran Allah SWT tidak mahu hamba-hambaNYA malas untuk besyukur maka banyak hikmah dan nikmat dirahsiakan.

related image
Untungnya Bila Allah SWT Rahsiakan Hikmah Dan Nikmat

S e k i a n
Tinta Perdu Cinta ❤
Untungnya Bila Allah SWT Rahsiakan Hikmah Dan Nikmat


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. alhamdulillah. terima kasih atas perkongsiaan ini...

    BalasPadam
  2. alhamdulillah kan.. terima kasih atas ingatan perkongsian ye.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama-sama.Moga ada kebaikkan yang boleh diambil.

      Padam
  3. Rahsia Allah ini merangkumi luas kan kak PC.. Tarikh kematian, kelahiran, ketentuan rezeki semuanya dalam RahsiaNya.. Kita hanya mampu merancang tapi perancangan Allah sebenarnya yang terbaik.. Terima kak PC untuk ingatan ini..

    BalasPadam
  4. betul, bila terjadi sesuatu yang baik pada kita tanpa dijangka-jangka, bersyukurlah sebab Allah tak pernah lupakan kita...

    BalasPadam
  5. Betul tu PC kalau mudah dapat manusia sering alpa.

    BalasPadam
  6. Dia Maha Terbaik dalam merancang dan segalanya ada hikmah. antara cepat dan lambat kita tunggu pasti kita akan faham juga kenapa satu satu perkara itu terjadi..

    BalasPadam
  7. Ia buat kita tertunggu2 dan berharap yang baik2 sahaja...

    BalasPadam
  8. Subhanallah walhamdulillah.. Allah jua yg berkuasa atas setiap sesuatu dan Maha Mengetahui segala isi alam dan kehidupan insan.. Allahuakbar.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama