Mencari Kedamaian Hati

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

MENCARI KEDAMAIAN HATI.Tiada siapa yang tidak suka kedamaian.Setiap orang mencari dan sentiasa mengharapkan rasa kedamaian itu.Damai itu bermula daripada hati.Damai hati,tenang fikiran inshaAllah yang lain lancar.Beres.

Cara mencari atau mendapatkan kedamaian hati itu subjektif.Lain orang lain caranya.Kalau cara dia begini,sedangkan cara kita begitu dan cara mereka entah bagaimana,itu pilihan masing-masing.Ya,pilihan masing-masing.Tetapi PC,awak,kamu dan biarlah kita pilih jalan mencari kedamaian itu dengan cara bersujud kepadaNYA yang SATU.


..dan (sebaliknya) sujudlah dan dampingkanlah dirimu kepada Allah (dengan taat dan beramal soleh)!
Al 'Alaq 96 :19

Rendah hati.Rendah diri.Sangat kehambaan.Mengabdi.Ketika itu sangat paling dekat dan rapatnya kita sebagai seorang hamba dengan DIA.Diketika sujud.Engkau berbisik ke bumi tapi didengari di langit.MasyaAllah.Alhamdulillah.Allahuakbar.Mencari dan mendekati Allah SWT itu satu kedamaian yang menyebarkan impak kedammaian pada yang lain juga sebenarnya.Benarlah bila kita jaga Allah SWT,Allah SWT AKAN jaga kesemuanya untuk kita.

Sekian

Semua menjadi indah pada waktunya

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. bila ada kedamaian di hati maka rasa tenang nak beribadat.

    BalasPadam
  2. HATI TENANG DAN DAMAI TIKA BERSUJUD KPD-NYA

    BalasPadam
  3. rasa damai di hati bila dapat melaksanakan suruhan-Nya

    BalasPadam
  4. Teringat kata-kata ustaz yg salah satu cara mendapat ketenangan hati adalah dgn sentiasa merendah diri kepada Illahi. Sesungguhnya tiada daya dan upaya kita selain dengan izin Illahi.. subhanallah.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama