Berjuang Dengan Cara Masing-masing

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

BERJUANG DENGAN CARA MASING-MASING | Sejak zaman Rasulullah SAW lagi sudah bermula banyak perjuangan bersama-sama para sahabat.Malahan bukan zaman baginda remaja atau setelah menjadi nabi dan Rasul sahaja mula berjuang..sebaliknya sedari dalam kandungan ibunya juga baginda telah mula menjadi pejuang..pejuang kecil bersama ibu yang ditinggalkan oleh ayahnya kerana kembali kepada PENCIPTA YANG AGUNG.Selawat dan salam untukmu ya Rasulullah.

Dan kini 1442H..akhir zaman untuk ummat.Penuh dengan pelbagai cabaran.Mewah dengan bermacam ragam manusia.Allahu.Kalau mahu tergelincir tidak perlu sebab yang besar dan berat pun sebenarnya kerana di mana-mana potensi untuk lakukan kesalahan,dosa atau maksiat dan jenayah itu tersangat mudah.Mudahnya semudah dihujung jari.

Persaingan semakin sengit..sangat sengit.Perlumbaan mengejar kebaikkan dengan pertarungan melawan keburukkan.Lebih parah bila mana ianya terjadi pada diri manusia itu sendiri.Terkadang larut dengan motivasi kebaikkan lantaran takut mengenang maraknya api neraka dan mendambakan syurgaNYA..ada masa termakan dengan kata-kata hasutan yang tidak kurang mengena dengan kemahuan nafsu yang mekar.

Siapa pun kita hari ini..satu masa sama-sama berkumpul dipadang yang sama.Menanti giliran satu persatu.Mengadap DIA mengharap rahmatNYA.Siapa pun kita saat ini.Walau di dunia tidak saling bertemu dan saling tidak mengenali..tidak mustahil di sana nanti saling mencari-cari..sama ada mahu meminta atau mahu memberi.

Berjuang Dengan Cara Masing-masing

Sementara ini..berjuang dengan cara masing-masing.Sementara masih ada peluang dan ruang.Berjuanglah untuk satu kehidupan.

Sekian

Semua menjadi indah pada waktunya

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

18 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. oh naruto!
    suka post ni..tenang jah madahnya

    BalasPadam
  2. setiap orang mesti ada sesuatu yang diperjuangkan.Tapi dalam sibuk berjuang tu jaga lah sama hati2 orang sekeliling. Ramai yang sayang kita tapi kita abaikan dek sibuk berjuang dengan kehidupan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul,bejuang jangan korbankan apa yang sepatutnya kita jaga dan pertahankan.Itu pun jadi dosa juga,kita berjuang dalam masa sama ada yang diabaikan.

      Padam
  3. mcm mana pun kita berjuang... jgn sesekali lupakan ibu bapa :)

    BalasPadam
  4. Yup...berjuang untuk dapatkan sesuatu, pasti balasannya kepuasan..tapi kalau berjuang yang mendatangkan sia-sia, eloklah dibiarkan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan Sis.Berjuang jangan sakiti orang baru perjuangan kita berkat dan bertahan lama hasilnya.

      Padam
  5. Berjuang meneruskan kehidupan dan berada di landasan yang betul.

    BalasPadam
  6. PERJUANGAN HIDUP BERTERUSAN SELAGI BERNAFAS

    BalasPadam
  7. W'salam PC,
    Terima kasih atas peringatan.
    Semoga perjuangan kita berbaloi dan seimbang antara dunia & akhirat, aamiin..

    BalasPadam
  8. terima kasih di atas peringatan. keep posting okay :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama