Header Ads

Kuncinya

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

KUNCINYA

Telah banyak anak kunci yang Allah SWT beri kepada setiap kita hambaNYA untuk membuka pintu-pintu redha dan pintu-pintu syurgaNYA.

Ya banyak sangat.Cuma kita hargai atau sia-siakan.Cuma kita cari gali atau dibiarkan tertimbus sepi.

related image

Siapa pun kita.Andai berasa ada yang tidak kena sentiasa.Berasa seperti semuanya serba payah.

Cuba-cubalah lebih jaga yang punya redha.

Tuhan.
Ibu bapa.

Saling berkaitan kedua-duanya.

Sekian.

Semua menjadi indah pada waktunya.


logoblog

14 ulasan:

  1. Sis sekarang Ibu Ayah dah takde, mampu doakan mereka di sana, dan kunci utama sekarang hanya pada Allah.. apa berlaku semuanya berserah kepadaNya aje laa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang berbeza dunia dan alam kan Sis.Namun hubungan tetap berlangsung seperti biasa anak dengan ibu bapa.

      Padam
  2. Ibu Bapa dan Allah.. penting utk di jaga

    BalasPadam
  3. Terima kasih atas peringatan ini, PC. Ya, kita yang selalu sia-siakannya.

    BalasPadam
  4. Betul..kadang tak paham dengan orang yang boleh buang je mak ayah macam tu je.

    BalasPadam
  5. Redha Allah terletak pada redha keluarga kita. Kadang kita selalu terlepas pandang perkara2 ni. Thanks sebab ingatkan.

    BalasPadam
  6. Ya... saya selalu alpa! Lupa banyak kunci di dalam genggaman!

    BalasPadam
  7. semoga mak abah senitasa dalam lindunganNya..jauh di mata dekat di hati

    BalasPadam

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..