Cipta Kebahagiaan

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

CIPTA KEBAHAGIAAN.Pasakkan dan biasakan berbisik serta ingat dan niatkan dalam hati,AKU MAHU BAHAGIA.MAHU BAHAGIA KERANA ALLAH SWT.Seeeeetiap hari ucapkan begini.


related image

Bahagia itu luas pengertiannya.Sangat luas dan berbeza bagi setiap orang.Justeru jangan pertikaikan cara orang usaha mendapatkan kebahagiaan untuk dirinya.Tapi kena cari dan usahakan dengan kaedah yang betul dan sihatlah walau untuk mengecapi kebahagiaan untuk diri sendiri.Kalau awak bahagia syok sendiri tapi kerana awak orang lain susah pun tak berbaloi juga.Itu namanya minta tendangan tanpa bayang.

Bahagiakan diri sendiri dulu.Nanti kebahagiaan itu kalau tidak dikongsipun orang disekeliling tetap dapat sama-sama merasai kebahagiaan yang kita kecapi.Jangan awak dah bahagia poyo pulak.Rugi.

Sekian.


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

9 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Betul PC..cuma berkali-kali suka Sis pesan pada semua orang..
    Jangan bina kebahgiaan atas penderitaan orang lain..tu jee..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bina kebahagiaan atas penderitaan orang lain itu namanya menzalimi kan Sis. Bahagia nya cuma sekejap dan tidak mustahil tidak tenang kerana nikmat bahagia yang kurang berkat.

      Padam
  2. bahagia itu kita yang cipta...dan jadi pilihan kita nak sebarkan atau simpan sendiri...haa gituu

    BalasPadam
  3. Yes, kena jaga diri dulu. Kena bahagiakan diri snediri dulu.

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum PC, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik
    Moga kebahagiaan itu sentiasa mendatari hati kita semua, sebagaimana ia sentiasa terulas di bibir kita... "Wahai manusia, telah datang kepadamu al-Quran yang menjadi pengajaran daripada Tuhanmu dan penyembuh bagi penyakit-penyakit yang ada dalam dadamu (jiwa), dan petunjuk serta rahmat bagi orang-orang yang beriman." (Yunus: 57).

    terima kasih entry yang membuka minda ...

    BalasPadam
  5. Betul! Setuju! Bila kita bahagia, hidup sentiasa ceria

    BalasPadam
  6. Sekarang ni banyak orang mengukur bahagia dari segi kemampuan kewangan dan harta yang dimiliki.

    BalasPadam
  7. sometimes kebahagian tu bukan tontonan....

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama