Gembira Merai Ajal Kian Mendekati

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

GEMBIRA MERAI AJAL KIAN MENDEKATI.Setiap kali menyambut ulangtahun kelahiran itu satu hal yang indah dan sangat manis.Memori si ibu bagai boleh dilihat satu persatu.Melahirkan setiap anak-anaknya dengan penuh perjuangan dan pengorbanan.Antara hidup dan mati.Dua dan barangkali lebih daripada dua nyawa yang diusahakan.

Gembira Merai Ajal Kian Mendekati

Suatu yang pasti tapi sering ditakuti adalah kematian.Siapa yang tidak takut mati.Walau tahu hujungnya kita adalah kematian.PC takut mati.Takut masih banyak yang belum diperbetul dan diperbaiki.Bila sudah mati tidak mungkin boleh kembali ke duania lagi.TIDAK MUNGKIN YA.Jangan nak bermimpi.Tapi itulah namnya manusia,tahu akan mati.Selalu sebut mati tapi sering shaja lalai itu dan ini.Termasuk PC tidak pernah terkecuali.Allahu.

Risau sebenarnya.Menjadi satu fikiran juga.Bukan olok-olok pun.Setiap kali ulangtahun semakin ajal mendekati.Sungguh.Kiamat kian merapat.Ajal kian mendekat.Baki usia kita entah tinggal berapa sahaja jumlahnya.Moga kita sedar akan hal ini dan usahakan sesuatu secepatnya.

Sekian.
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

  1. semakin bertambah umur bermakna semakin dekat langkah kita menghampiri liang lahad...

    BalasPadam
  2. hmmm betul tapi kita mmg kena sentiasa igt mati kannn

    BalasPadam
  3. terima kasih Kak PC kerana selalu memberi ingatan

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama