Header Ads

Lain Dimulut Lain Dihati Eh Eh Eh

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

LAIN DIMULUT LAIN DIHATI EH EH EH

Betul ke tu
Boleh jadi betul 
Dan boleh jadi tidak juga
Kerana manusia boleh berubah
Bila-bila masa sahaja
Caranya
Gayanya
Wataknya
Akhlaknya
Berbalik la kepada hati masing-masing

Perempuan la biasanya macam tu
Biasanya berdasarkan kajian
Eh eh eh
Kajian owh kajian
Lelaki bagaiaman pula
Adakah selalu sama dimulut sama dihati
Fuh
Macam tak je
Macam sangsi je
Macam-macam ada

Sebenarnya
Semua ada daya mampu untuk tidak selaras
 Lain dimulut lain dihati eh eh eh
Jangan pelik 
Jangan marah ea

Lain Dimulut Lain Dihati Eh Eh Eh
Lain Dimulut Lain Dihati Eh Eh Eh
Google Image


Lain dimulut laih dihati
Kena tahu kenapa dulu
Apa tujuannya
Apa niat tersiratnya
Baharulah tahu mengapa itu yang tersurat
 
 Nak selamat mudah je
Selamat dari kena kecam orang yang lebih mengenali 
Siapa awak
Seperti apa awak
Caranya diam
Atau jangan meletop sana sini
Bom begitu begini

Lain dimulut lain dihati eh eh eh
Jangan biasakan
Terseksa sendiri nanti
Tidak pun terlihat pincangnya
Bersedia untuk dibom pula
Dengan lisan manusia yang tersakiti

Sekian

logoblog

13 ulasan:

  1. mungkin kerana sifat hati kita yang berbolak-bolak agaknya PC :)

    BalasPadam
  2. berbolak balik sebab jaga hati orang lain mungkin.. :)

    BalasPadam
  3. Mungkin nak jaga hati orang tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lazimnya begitu atau mahu menyembunyikan suatu rasa.

      Padam
  4. Sekarang dah ubah:
    Lain di hujung jari, lain di hati.

    BalasPadam
  5. Selalu jadi masa makan, anak mintak apa kita makan, dia tanya, mak nak lagi? Dalam hati nak, mulut cakap tak.. ambillah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Naluri ibu kan Syaz. Tak sampai hati dengan anak-anak.

      Padam
  6. sometimes mmg kena mcm ni sbb tanak kita sniri rasa bersalah sbb terlepas ckp kan

    BalasPadam
  7. Kadang mungkin sebab nak jaga hati kan PC..

    BalasPadam
  8. boleh buat lirik lagu ni pc...penyanyinya zizi kirana..haha

    BalasPadam

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..