Header Ads

Lengkap Dua Belas Bulan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

LENGKAP DUA BELAS BULAN.Alhamdulillah.Seperti melalui satu jalan.Pada setiap perjalanan akan ada dugaan.Akan ada ujian yang Allah SWT berikan.Unutk hamba-hambaNYA belajar dan sedar.Tidak sentiasa leka.Tidak terus-terusan hilang arah entah ke mana-mana.

Melangkah ke bulan yang kedua belas.Bulan terakhir pada setiap tahun.Bulan penutup.Kita akan mengulangi bulan-bulan yang sama namun ditahun yang berbeza.Cerita yang berbeza.Ragam dan warna yang tidak sama.Kalau pun sambung babak atau episod daripada tajuk atau cerita yang sama,akan tetap ada kelainannya juga walau cuma sedikit.

Lengkap Dua Belas Bulan

Tahun 2020 mewah cabaran untuk semua orang.Sehingga kini pun PKPP masih lagi dikuatkuasakan.Setiap kita masih perlu mematuhi SOP yang ditetapkan.Tetap masih mesti kita jaga kita dengan sentiasa menjaga jarak sesama kita jang jangan berhenti eratkan jarak dengan Tuhan.Monta dengan Tuhan semua ini akan pulih dan aman semula.Bila cuma DIA yang tahu.

Disember.Lengkap dua belas bulan.Biar mungkin tahun ini banyak air mata ditumpahkan dan dibiar sehingga kering sendiri,jangan pernah sisihkan nikmat-nikmat yang telah dikecapi walau sedikit.Syukuri.

Sekian.

Semua menjadi indah pada waktunya.


logoblog

6 ulasan:

  1. Semoga semua ini akan pulih dan aman semula.

    BalasPadam
  2. semoga 2021 lebih baik buat kita semua kan PC...aminn

    BalasPadam
  3. Masuk bulan 12 iaitu bulan terakhir pada tahun ini. Betapa pantasnya masa berlalu, bersilih ganti ujian dan cabaran.. Namun itu mengajar kita untuk lebih mensyukuri nikmat yang Allah berikan.

    Done follow awak. Salam kenalan dari Eza ya :)

    BalasPadam
  4. sangat pantas masa berlalu tahun 2020 ni.. tup2 dah december..
    huurmm.. semoga semua baik2 sentiasa..

    BalasPadam
  5. Sekejqpan Masa berlalu semoga tahun 2021 lebih manis dan semoga wabak covid cepat berlalu

    BalasPadam
  6. tak terasa berlalunya masa..tiba2 dah hujung tahun...

    BalasPadam

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..