Seiringnya Waktu Serezekinya Usia

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

SEIRINGNYA WAKTU SEREZEKINYA USIA. InshaAllah 365 hari ke depan bakal hadir. Menjadi lembaran-lembaran baru untuk kita jika DIA izin. Mudah-mudahan masih ada rezeki untuk kita mengisi waktu dan hari-hari baharu nanti. Dengan lebih baik dan lebih bererti juga. 

Tidak mampu meramal cuma barangkali berandaian meneka-neka itu ini, seiringnya waktu serezekinya usia selalu mengharapkan yang baik-baik sahaja dan semua dipermudahkan oleh-NYA. Aamiin.

Entah kenapa mahunya yang ringkas dan ringan untuk dibaca dan hadam. Walau cuma sepatah perkataan sahaja. Itu pun sudah memadai dirasakan. Fikiran dan emosi lebih terang dan tenang juga. 

Seiringnya waktu serezekinya usia, manusia ada yang berubah dan ada yang tidak mahu berubah langsung. Begitulah hakikat kehidupan. Berubah kepada matlamat dan gaya hidup yang lebih baik itu bukan untungnya di dunia tau malahan berakibat baik sampai akhirat nantinya. Jangan tak percaya. Cuba tanya orang lain sesekali apa salahnyakan. Jangan kata diri sendiri baik itu perasan dan takut sombong riak jadinya. Mahu perbaiki diri kena rendah hati. Jangan asyik mendongak ke langit. lama-lama penat jugakan. Tak gitu. 

Seiringnya Waktu Serezekinya Usia
Seiringnya Waktu Serezekinya Usia

Setiap kita ada waktunya dan ada tempoh rezeki usia. Entah berapa sahaja baki yang tinggal kita tidak tahu tapi Tuhan tahu. Bila tidak tahu, jangan sia-siakan. Syart mati bukan kerana tua. 

Sekian.

5 comments:

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Powered by Blogger.