Sekarang Matlamat Dan Perbuatan Seiring

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

SEKARANG MATLAMAT DAN PERBUATAN SEIRING.Lapar tapi malas nak makan.Dahaga tapi malas nak minum air.Mahukan sesuatu tapi malas mahu berusaha.Dah berusaha malas nak berdoa.Dan banyak lagi.Tidak seiring.Maka mungkin apa yang boleh segera tidak mustahil menjadi lambat.Kalau semua dah seiring tapi belum dapat itu luar bidang kuasa dan kemampuan kita.Betul tak.

Eh,sudah masuk Jumaat ketiga ditahun 2021.Alhamdulillah.Kita masih di sini dengan tugas dan tanggungjawab masing-masing juga yang perlu dilaksanakan.Allahuakbar.Syukur.

Mahu akan sesuatu itu biasa pada kita manusia.Satu persatu yang kita mahukan.Kita susun dan senaraikan.Lepas ini,itu pula.Sudah dapat itu yang lain pula.Ada sahaja keinginan manusia.Tidak pernah habis sehingga kadang sampai terbawa-bawa dalam mimpi.Tak gitu.Dapat alhamdulillah.Belum dapat seperti biasa sabar dan gandakan ikhtiar lagi jangan bosan.

Sekarang Matlamat Dan Perbuatan Seiring
Sekarang Matlamat Dan Perbuatan Seiring
Sekarang matlamat dan perbuatan seiring.Seperti diceritakan betapa azabnya neraka Allah,tidak pernah dilupakan banyak cerita yang membayangkan betapa indah dan istimewanya syurga Allah.Allah beritahu semuanya.Azabnya bagaimana dan nikmatnya itu seperti apa.Cuma kita kena pilih dan tentukan laluan serta jalan kita sendiri.Kalau belum mula,mulakan dari sekarang.

PC sentiasa ingat mahu masuk syurga.Tapi selalu lupa hingga kadang perbuatan mendekat neraka.Astarghfirullahalazim.Kalau Allah janji mahu beri nikmat kita tetap akan merasai nikmat itu.Kalau Allah kata azab maka azablah yang kita rasai kecuali kita benar-benar bertaubat.

Sekian. 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. kalau kita alpa sikit ja.. sure dah jatuh ke lembah neraka kan..

    BalasPadam
  2. Bersederhana dalam segala hal.

    BalasPadam
  3. Allahu..betul tu pc...kita selalu impikan syurga, tapi selalu juga alpa dan lalai dengan amal perbuatan...

    BalasPadam
  4. kalau nak capai cita2 tu memang kena usahalah. rezeki x akan dtg tanpa berusaha kan?

    BalasPadam
  5. betul tu...kita nak syurga tapi akhlak dan amal kita x mcm ahli ahli syurga...

    BalasPadam
  6. Ya betul, matlamat perlu seiring dengan usaha.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama