Syaitan Sentiasa Mencari Peluang

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

SYAITAN SENTIASA MENCARI PELUANG.Tak terlihat tapi ada.Susah nak perasan kecuali ingat dan selalu ada yang nasihati atau ingatkan berulangkali.Manusia mudah lupa.Sangat-sangat mudah lupa.Kadang bukan sengaja mahu lupa tapi terlupa.Justeru bila adanya kelalaian tidak mustahil ada yang ambil kesempatan dengan kadar paling cepat.

Susah nak dilihat dengan mata kasar.Tapi ada juga yang menguasai manusia sehinggakan manusia itu hilang kemanuasiaannya.Jasad manusia namun perilaku,fikiran dan hatinya jauh sekalai seperti manusia sepatutnya.

Syaitan Sentiasa Mencari Peluang
Syaitan Sentiasa Mencari Peluang

Syaitan sentiasa mencari peluang.Syaitan sangat benci kepada hal kebaikkan.Tapi syaitan sangat cinta akan hal keburukkan.Bahayanya adalah apabila syaitan mula menguasai hati dan fikiran manusia.Maka semuanya menjadi buruk dan tersasar.

Manusia mampu bermuka-muka.manusia mampu berdusta.Manusia mampu menikam daripada belakang ibarat api dalam sekam,gunting dalam lipatan dan baling batu sembunyi tangan.Bahayakan.Daripada sudut mana pun syaitan mampu menyelinap tanpa kita sedari.Kalau tidak dinyah binasalah kita dengan paling mudah dan sangat cepat.

Syaitan sentiasa mencari peluang.Jangan kita dengan mudah memberi peluang.

Sekian

Semua menjadi indah pada waktunya

2 Ulasan

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

  1. Semoga kita semua sentiasa dilindungi dan dijauhkan dari bisikan syaitan. Moga Allah jua yg merahmati dengan segala kebaikan dibawah perlindunganNya.. aamiin

    BalasPadam
  2. syaitan... tak pernah lepaskan kita

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama