Header Ads

Dibiar Terbiar Itu Menyakitkan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

DIBIAR TERBIAR ITU MENYAKITKAN. Tidak ada yang ambil tahu. Ada macam tak ada. Wujud macam tak wujud. Nampak macam tak nampak. Tapi ada. Sakit bila berada disituasi seperti inikan. Sesiapa sahaja tentunya berasa satu bebanan yang sangat berat harus ditanggung. Jadi tekanan juga. Kecewa dan sedih menyulam. Sebati dan menjadi sahabat paling karib. Allahu.

Tidak ada sesiapa yang mahu dibiar terbiar kerana itu sangat menyakitkan. Tidak mustahil hujungnya memilih untuk tamatkan hidup dengan cara yang paling salah dan merugikan. Nampak tak. Tidak tentu hala. Macam hilang punca dan pegangan. Dan begitulah kita ini manusia. Manusia sentiasa memerlukan bantuan dan bimbingan daripada Allah SWT dalam melakukan apa sekalipun.

Dibiar Terbiar Itu Menyakitkan
Dibiar Terbiar Itu Menyakitkan

Contoh mudah, hari ni kita boleh ke mana-mana tanpa orang tahu aib kita itu kerana Allah SWT tolong jaga dan tutup aib kita. Bererti bantuan Tuhan itu sangat besar dan luas. Hal yang ditakuti bila Tuhan tarik segenat nikmat dan rahmatNYA daripada kita. Binggung jadinya. Oleh itu kita kena selalu ingatkan diri bahawa kita selalu perlu minta pertolongan dariNYA.

Sekian
Tinta PC
Dibiar terbiar itu menyakitkan


6 comments:

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..