KOMUNIKASI SEHALA SERING TERJADI TETAP BAHAGIA

KOMUNIKASI SEHALA SERING TERJADI TETAP BAHAGIA. بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم Assalammualaikum wbt. Komunikasi dua hala sangat-sangat perlu untuk membina satu perhubungan yang lancar dan jelas serta sihat.Sesiapa pun dan di mana pun juga.Banyak  isu timbul disebabkan tidak lancar komunikasinya satu dengan yang lain sehinggalah timbul kurang dan terhakisnya persefahaman. Ditambah zaman sekarang masing-masing lebih gemar memilih menyendiri dengan gadjet masing-masing. Berhubung atau berkomunikasi secara senyap.

Komunikasi yang baik dan sihat perlu dibangunkan dan dipupuk sentiasa. Tidak kiralah dengan siapa pun disekeliling mana pun juga. Ya, yang sering dipethatikan adalah komunikasi dua hala. Adakah komunikasi sehala tidak berkesan.Tidak boleh berjaya dan tidak membina hubungan. Sebenarnya itu semua salah. 

Menggunakan bahasa yang sama. Saling mendengar dan memahami.Itu komunikasi dua hala. Dengar dan faham. Faham daripada mendengar. Lisan yang jelas. Itu sesama insan. Tapi sedarkah kita ada ketika atau mungkin sesetengahnya daripada kita sering berkomunikasi sehala dan berasa kebahagiaan itu sangat-sangat indah. Siapa yang ada banyak tanaman dan haiwan peliharaan, akan ada komunikasi sehala yang menggembirakan.

Komunikasi sehala boleh berlaku.Sering terjadi tetap bahagia dinikmati. Syukuri.

Sekian
Tinta Perdu Cinta ❤
Komunikasi Sehala Sering Terjadi Tetap Bahagia


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Uncle tak boleh la komunikasi sehala ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wak biasa berkomunikas sehala dengan kucing, lembu, ikan, pokok durian, pokok sawit,
      moto, kereta sorong dsb. Okay aje

      Padam
  2. Ada masanya komunikasi sehala ini perlu juga.. Untuk melegakan kerunsingan.. Satu waktu dahulu saya suka juga bercakap dengan pokok dan haiwan..

    BalasPadam
  3. komunikasi dua hala lebih baik berbanding sehala. sehala ni terjadi jika keadaan yang agak tegang bagus sehala bila dah reda sikit maka boleh la dua hala. hehe..

    BalasPadam
  4. komunikasi sehala sesuai bercakap dengan pokok atau haiwan. klau dengan manusia, kena dua hala, sebab nanti jadi buruk dan boleh sebab berlakunya salah faham

    BalasPadam
  5. Kak Sue selalu jugak cakap dengan pokok.. hehehe..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama