MOHON CAKNA DENGAN PERSEKITARAN

MOHON CAKNA DENGAN PERSEKITARAN | Assalammualaikum wbt. Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih. MEMANG tidak semua cakna dengan persekitaran. Tapi tak semua juga yang begitu.  Ada juga yang sentiasa cakna. Prihatin dan tidak asal boleh atau ikut suka. Yalah, macam yang PC selalu sebut, lain orang lain caranyakan. 

Selesa dengan cara sendiri jadi salah satu sebab kenapa kurang cakna dengan persekitaran. Betul juga la, kena sayang diri dulu,  selesa diri dulu baharulah yang lain-lain. Tapi tak bagi PC.  Sebabnyakan kalau kita je selesa.  Kita je dengan cara sendiri tapi buat orang lain tak selesa atau menyampah pun bahaya jugakan. 

Jangan biasakan berfikiran apa kita buat orang senyap dan tetap layan dengan baik itu bererti orang suka dengan kita dan cara kita. Belum tentu. Jadi kena ada rasa dan sedar sendiri. Cakna dengan persekitaran. Buat ikut kesesuaian. Ada orang suka terus terang.  Ada pula yang kau kena faham-faham sendirilah. 

Ada ketika memang mohon sangat-sangat cakna laaahh dengan persekitaran. Ada masa boleh lagi bertolak ansur dan tutup mata sahajalah. Jangan semua pukul rata. Aduh, pening dibuatnya. Tabiat ada yang boleh diubah kalau ada kemahuan. Sifat atau sikap ni pun boleh dilentur kalau nak. 

Ambil tahu dan sensitif dengan sekeliling. Sesuaikan. Orang lain tak berdosa mengata dan menyampah dengan kita.  Kita pun tak berdosa menjadi punca dosa kepada orang lain. 

Tinta Perdu Cinta ❤
MOHON CAKNA DENGAN PERSEKITARAN 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

1 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Setuju tu PC.. kadang disebabkan perangai kita, orang lain pulak jadi berdosa. Begitu jugak sebaliknya..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama