SANGGUPKAH

SANGGUPKAH | Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih. Assalammualaikum wbt. JUJURNYA PC TIDAK SANGGUP. Jumaat terakhir dibulan Julai. Ya Allah cepatnya. Dari seming ke seminggu. Hari bersilih ganti. Waktu. Jangan kita berada dalam golongan orang-orang yang kerugian. Aamiin.

Jom sambung semula. Sanggupkah?

SANGGUPKAH


MAHA BERAT AZAB SEKSANYA. Sebut satu persatu patah katanya pun dah terasa berat sangat pada dada dan fikiran. Nak tempuh? Memang tak sanggup. Tempuh kesesakkan jalanraya pun dah rasa seksa. Apatah lagi ni azab Allah. Bila dah kat dalam kubur. Di alam barzakh. Dah dalam neraka. Nak lari ke mana kita ni. Memang sangat-sangat muatahil.

Jadi,

Sekarang ni, sementara masih ada. Masih hidup. Mana yang salah betulkan. Diri kita ya, bukan benda yang dah tentu betul, pada kita tak betul itu yang kita sibuk nak betulkan. Fahamkan. Jangan ikut fahaman kita tapi fahamkan apa yang syarat ajarkan. Apa yang disyariatkan.

Jangan pandai-pandai tambah atau kurangkan hukum. Janganlah mengarut. Ingat azab Allah sangat pedih. Ingat itu jelah bila nak buat sesuatu perkara yang tak baik. Kalau dah buat, taubat. Jangan risau, Allah sentiasa terima permihonan taubat hamba-hambaNYA. Sentiasa. 

Tinta Perdu Cinta ❤
SANGGUPKAH
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama