SIA-SIA BILA MELAWAN

SIA-SIA BILA MELAWAN | Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih. Assalammualaikum wbt. JANGAN MELAWAN pada tempat yang tidak sewajarnya kita melawan. Apatah lagi kalau sangat jelas memang kita tidak boleh melawan. Dosa dapat. Musibah dapat. Derita kena tanggung. Rugikan. Seksa diri sendiri nak buat apa. 

SIA-SIA BILA MELAWAN

Sudah sangat jelaskan. Ada buktikan. Jadi tolong jangan cabar Allah swt. Nabi Muhammad saw cuma menyebarkan dan menyampaikan apa yang diwahyukan sedangkan semuanya adalah daripada Allah swt. Kita umat akhir zaman. Tapi bersyukurnya kita menjadi umat Nabi Muhammad yang membawa wahyu yang membenarkan khilaf terdahulu. Menjadi penutup yang terbaik dan mampu menyelamatkan akidah umat.

Memang sangat benar, semakin lama dunia semakin mencabar. Sentiasa ada cabaran baharu yang timbul. Cabaran akal dan hati. Cabaran kewarasan dan paling PC takuti adalah cabaran keimanan umat di akhir zaman. MasyaAllah. Kadang macam tak sanggup nak tengok dan lalui. 

Ada masanya, memang perlu kau-kau aku-aku. Tapi banyaknya, saling menanggung akibat daripada satu sama lain juga. Perasan tak akan hal ini atau mungkin PC yang rasa dan terfikir akan situasi ini. 

Sementara masih ada waktu, cepatlah kembali ke landasan yang benar untuk dilalui. Supaya nanti di titian sirat ianya lancar dan tidak menjadikan kita binasa.

Tinta Perdu Cinta ❤
SIA-SIA BILA MELAWAN
 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Terasa bengang bila ada manusia yg tergamak menghina Allah n Rasulullah!

    BalasPadam
  2. memang kau kau aku aku... tapi kita sakit mata dan telinga

    BalasPadam
  3. semakin menghampiri kiamat, umat Islam akan semakin kuat diuji...

    BalasPadam
  4. melawan ibu bapa pun dah dianggap derhaka dan berdosa... apalagi melawan hukum agama

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama