KANAN DAN KIRI

KANAN DAN KIRI | Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum semua. Hihi. PENCATAT PENTING PUN ADA DUA. Satu sebelah kanan. Satu sebelah kiri. 

Allah swt jadikan haiwan yang boleh terbang pun sepasang sayap. Satu kanan. Satu kiri. Macam tu juga kita. Pancaindera ada yang sepasang. Anggota tubuh ada sebelah kanan. Ada juga sebelah kiri. Baik Allah. Jangan lupa bersyukur sebagai tanda berterima kasih padaNya.

KANAN

Haluan kanan. Haluan kiri. Selekoh kanan. Selekoh kiri. Ada berapa jenis selekoh?. Dua, kanan dan kiri. Ada berapa banyak selekoh?.. kira jelah dari mana sampai mana. Macam sama. Tapi ini yang selalu buat orang keliru nak jawab bila ditanya. Satu je.. diajukan dalam bentuk teka teki berapa selekoh.. tetap jangan aibkan orang lain.. apatah lagi sampai orang itu jadi bahan ketawa orang lain ya.

KIRI

Kanan dan kiri. Makan guna tangan kanan. Sunnah. Pepatah langkah kanan, beruntung rezeki. Buruk ke kiri?. Taklah.. orang kidal kan guna tangan kiri. Adakan hari kidal sedunia. Haaa. Diraikan setiap tahun kan. Alhamdulillah. Unik.

Laluan kanan. Laluan kiri di jalanraya diwujudkan bukan sia-sia. Cuma kadang ada yang salahguna ikut suka. Kanan ke, kiri ke.. ada fungsinya masing-masing. Baik dialam ini, atau pada diri kita sendiri dan makhluk lain. Sepasang. Seimbang. Adil.

Kanan dan kiri Allah swt yang cipta tentu sahaja ada sebabnya.

NOTA PC  : Hujungnya akan kembali kepada yang SATU. DIA.
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Kanan dan kiri.. cuba berlari...

    (Teringat lirik lagu Shima)

    BalasPadam
  2. akhir zaman ni selalu nampak netizen semakin tak kesah memalukan org lain dpn org ramai

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama