TAPAI UBI BUAT KETAGIH

TAPAI UBI BUAT KETAGIH | Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum semua. Hihi. Semoga semua selalu Allah limpahkan dengan kasih sayangNya yang luar biasa. Aamiin. Buat apa tu.

PC tengah makan tapai ubi. Alah, ada yang beli kat gerai pinggir jalan. Ada yang orang berniaga datang ke rumah setiap hari. Sesekali sedap juga makan tapai ubi. Sekarang semua isi dalam bekas-bekas plastik je. Susah nak dapat yang bungkus tapai guna daun pisang.

Sekarang kecil-kecil je potongan tapainya. Kalau zaman PC kecil kalau nama tapai ubi ke, tapai pulut ke.. fuh dah macam bungkus nadi ambeng..  gebu gendut menawannya. Kikikikiki. Murah pun ya juga. Begitulah hakikat perubahan zaman.

Ada yang pantang tapai sebab ragi bersifat panaskan. Ada yang bedal semacam. Ikut masing-masing. Ada yang perutnya tahan. Ada yang berak-berak bila makan tapai. Ada yang suka makan macam tu je. Ada yang suka buat air. Tak pun makan dengan ais krim. Fuhhhh.

PC sesekali makan OK. Kerap pun tak berani juga. Syok bila dapat yang manis. Sedih bila dapat yang rasanya masam. Redha jelah.

NOTA PC  : kena sedar diri ni.. 
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Teringat kat arwah FIL. Dia suka tapai gini. Kami selalu beli kat Pasar Malam untuk dia

    BalasPadam
  2. Kita suka tapai ubi. Betullah, tapai ubi dulu2 kemahen besar, tapai pulut skrg lagilah tinggal secoet.

    BalasPadam
  3. dulu arwah nyai akak pandai buat tapai ubi, sedap tapainya manis. Kalau dia buat mesti dia akan sorokkan bila dah jadi baru dia bagi akak . Sekarang mmg susah nk jumpa yg dibalut daun pisang, dulu akak tak reti makan tapai pulut dh tua baru reti makan ehehehe.

    BalasPadam
  4. Sebelum kahwin, memang hari-hari makan. Sebab senang dapat yang manis dulu, tapi lepas bersalin secara operation, memang tak berani nak makan. Sebab panas. Walaupun luka dah sembuh, tetap takut nak makan banyak.

    BalasPadam
  5. teringat ciksun, dulu memula jumpa tapai ubi dan tapai pulut bila datang ke johor..kat bintulu dulu tak ada jumpa, tapai nasi aje yang famous dekat sana, mak ciksun pun pengusaha tapai nasi..

    BalasPadam
  6. ammi segala jenis tapai tak pandai nak makan..penah cuba pastu ammi rasa panas kat tekak..kalau panas kejap takpe..ni punyalah lama rasa bahang tu

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama