HARI INI KURANG SATU UCAPAN MEWAH DOA

HARI INI KURANG SATU UCAPAN MEWAH DOA | Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum semua. "SELAMAT ULANGTAHUN KELAHIRAN ANAK MAMA". Setiap tahun tak pernah lupa untuk ucap. Call tengah malam. Kadang tu dehari sebelum sebab risau terlupa katanya. 

Hari ini, ulangtahun kelahiran PC. Ulangtahun pertama tanpa mama. Tak ada ucapan mewah doa. Tak ada gurau senda. Tak ada air mata terharu bahagia dengan ucapan dan doa-doa daripada mulut mama. Dah tak ada..

Mama : Jua nak hadiah apa?
PC : Jua nak mama sihat, sentiasa doakan jua. Cukup!

Tahun ni, ulangtahun PC.. awal pagi pergi pusara mama. Bersembang dengan mama. Sama macam mama masih ada dulu-dulu. Tahun ni babah ambil alih ucap ulangtahun yang sebelum ni lebih mama yang wakili babah. Cuma PC cakap, babah terus sambung doakan jua. Cukup!

HARI INI KURANG SATU UCAPAN MEWAH DOA. Terasa ada yang sangat-sangat kurang!!. Tapi PC yakin mama tetap doakan PC walau telah berbeza alam. Aamiin.

Semoga usia ini disertai dengan keberkatan dan kasih sayang Allah swt. Usia ini menjadi amanah untuk PC jadi hambaNya yang lebih baik setiap hari. Usia yang dipinjamkan bakal dipertanyakan satu persatu kelak. Usia ini ujian dan nikmat juga.

Doakan PC istiqhomah dilandasan taqwa. Menjaga hubungan dengan Allah swt dan menjaga hubungan sesama insan juga makhluk. Aamiin.


Aku ibarat anak benih yang baharu belajar bertunas. Meneruskan hidup tanpa mama selamanya usiaku seterusnya. Allah, kuatkan hatiku.. 

Januari pun berakhir.

NOTA PC : semoga roh bertemu roh untuk merawat rindu.
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. sanah helwah pc sihat sjhtra tiasa

    BalasPadam
  2. Selamat ulang tahun kelahiran PC semoga sentiasa didalam rahmat kasih sayang Allah SWT.
    Al-Fatihah (sudah dibaca) buat arwah mama PC.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama