PENYAPU LIDI

PENYAPU LIDI | Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum semua. Hihi. TURUN TEMURUN. Ada di rumah. Dululah. Sekarang tak semua rumah ada penyapu lidi ni. Kalau penyapu plastik atau jerami padi tu rasanya setiap rumah ada.   


Tengah menyapu sampah ke tu??.  PC sentiasa ada simpan dan guna penyapu lidi ni. Kalau dulu sebut penyapu lidi mesti lidi dari pokok kelapa. Tapi sekarang, kadang lidi pokok kenapa sawit. Elok juga cuma pendek dan lembut lidinya dari pokok kenapa sawit. 

Penyapu lidi semakin lama jadi susah nak dapat. Ada je cuma harganya boleh tahan mahal juga. Nak meraut tu boleh tahan juga. Satu... satu sampai jadi secekak besar penyapu lidi. Tak mustahil ada yang luka jari. 

Ada satu kepuasan pada PC bila guna penyapu lidi ni. Seronok dan macam lagi kuat nak buang habuk atau sampah-sampah tu haaa. Tapi lain orang lain kaedahnya. Rumah masing-masing. Rezeki tak sama.

Ingat nak cari lagilah penyapu lidi. Nak buat stok. Bila dan kontot je dah ada yang baharu sedia digunakan. Bukan anti penyapu lain.. tak laa. Guna juga. Tak menolak teknologi juga macam vakum dan sebagainya.

NOTA PC  : syok juga ni raut lidi sendiri..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. akak dah lama takde penyapu lidi kat rumah, nanti nak minta mak akak buatkan la 1. Senang nak sapu kapet

    BalasPadam
  2. Mrs. A pun ada penyapu lidi guna dalam bilik air satu kat bilik air bilik atas satu lagi kat dapur

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama