MENUMPANG JADI KENA SEDAR DIRILAH

MENUMPANG JADI KENA SEDAR DIRILAH | Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum semua. Hihi. MESTI kena sedar diri. Sebab.. PC cuma menumpang. Dahlah menumpang, semua pinjaman pulak tu. Haaaa. 

MEMANG SELALU TERLUPA. Sebagai manusia yang tak lepas daripada khilaf dan alpa, hanyut dengan duniawi ni selalu buat PC terlupa. Terlupa yang semuanya sementara. Semuanya pinjaman dan dipinjamkan. Sebenarnya menumpang di bumi Allah swt ni.


ADAT DAN RESAMNYA, bila menumpang tu kenalah selalu beringat. Sedar diri. Bawa-bawa bertaubat dan berubah. Jangan sombong. Jangan ego. Jangan buat hal yang tak baik. Dah tahu menumpangkan. Mestilah ada PEMILIKNYA. HORMATLAH. HARGAILAH.

Kalau awak menumpang, tapi nak buat hal ikut suka sendiri, mestilah orang bengang je. Mestilah orang jadi marah. Silap-silap kena tendangan tanpa bayang. Alih-alih lebam je.. benjol sana sini. Hihihi.

Ada rasa kehambaan. Ada rasa hidup ni sementara di dunia. Ada rasa diri sentiasa diperhatikan. In sha Allah akan sentiasa sedar diri. Aamiin. Kalau boleh saling ingatkan. Selalu berpesan-pesan dengan hikmah dan beradab. Jangan sondol semacam je ya.

NOTA PC : macam-macam dalam fikiran























































































































































PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

1 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Apalah kita manusia,hanya sebutir debu yang mudah hilang tertiup angin,sadar diri memang sepatutnya

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama