BETUL KE BERADA DI ZON SELAMAT

BETUL KE BERADA DI ZON SELAMAT | Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum semua. Hihi. SURAU. MASJID. SEKOLAH. ATAU kebanyakan tempat yang ada ramai orang. Betul ke bila kita berada di tempat-tempat tersebut, kita SELAMAT!??!.


Kalau ikut logik dan wars akal, InshaAllah selamat. Sebab?. Sebab ada ramai orang. Tidak seorang. Tidak sepi. Biasanya mudah terjadi sesuatu apa pun itu di tempat atau kawasan yang sunyi.

Sekali lagi.. BETUL KE kita sedang BERADA DI ZON SELAMAT. Pendapat PC la kan.. ada betul dan tak betulnya. Kadang kita berada di zon selamat. Ya, kita memang betul-betul selamat. Adakala kita tidak selamat walau berada di tempat yang dikatakan selamat. Faham tak. Nampak macam selamat. Eh, lain pulak jadinya. Rasa macam tak selamat.. eh rupanya alhamdulillah okay. 

Terpaling penting. Dunia akhirat dua-duanya kita mesti pastikan selamat. Banyak hal luar jangka di dunia ni yang boleh berlaku. Tapi selagi hidup, hal yang tidak baik, tidak betul masih lagi boleh diperbaiki. Diperbetulkan. Tapi bila dah mati. Semuanya dah lewat. Jadi tanya diri kita. Agaknya macam mana.

BETUL KE BERADA DI ZON SELAMAT. Dunia akhir zaman. Kerakusan di sana sini. Tolak tepi dosa dan neraka seolah-olah pasti menjadi penghuni syurga tanpa hisab. Khayal.Janji dengan mudah dimungkiri. Kata-kata tidak lagi boleh dipercayai. Selamatkah kita nanti.

NOTA PC  : jangan heret orang lain jadi tidak selamat juga
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

Catat Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama