DATANG ZIARAH

DATANG ZIARAH | Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum semua. Hihi. SEKERAP YANG BOLEH. Bisik hati ini. Bukan nak tunjuk baik. Tapi ini salah satu tanggungjawab yang PC katakan pada diri sendiri. Boleh kan sekadar kirim bacaan-bacaan Al Fatihah dan sebagainya dari rumah malahan dari mana saja sedang berada. Boleh!. Tak jadi masalah juga. InsyaAllah sampai pada yang dituju.

Tapi, hati ini sentiasa kuat untuk terus datang ziarah. Alhamdulillah,  kalau PC tak pergi dengan en suami, PC datang dengan babah. Begitulah rutinnya sejak mama tak ada ni. Setahun lebih yang masih sama. PC selalu berdoa supaya rasa ni terus sampai nanti PC mati. Sambung jumpa di sana pula. Aamiin.

Pada pandangan mata kasar sangat sunyi. Sepi. Sampai setiap daun pada pelepah kelapa sawit bergesel pun boleh dengar. Tapi rasa yang paling kuat.. rasa SAYU. Entah, satu rasa yang tak boleh tipu. PC bayangkan. Hari ni aku datang sini. Satu masa aku di bawah dan di dalam sana. Allahu.

Selalu dengar ustaz ustazah sampaikan ilmu. Kalau nak lentur hati, pergi ziarah kubur. Lebih ingat mati, lebih buat kita fikir banyak kali nak buat perkara tak baik. Tengok je kawasan tanah perkuburan tu sunyi. Sepi. Tenang. Tapi hakikatnya bermacam yang berlaku di bawah dan di alam SANA.

MEREMANG bulu roma. Allahu. Datang ziarah. Menggembirakan yang di SANA. Membahagiakan hati juga yang hidup. PC gembira. Bahagia. Tenang. Alhamdulillah. Syukur.

NOTA PC  : jangan jemu
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

Catat Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama