AH MALAS LAH

AH MALAS LAH | Assalammualaikum wbt. Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Hihi. PERDU CINTA ni pun ada masa-masanya malas. Ingat ya. Malas ni dia ada masa-masanya  atau ada moodnya. Tapi kalau pemalas pulak ini yang berat dan bahaya. Bahaya pada diri sendiri dan bahaya pada orang lain juga.

Rasa malas susah dijangka. Kadang malas memanjang. Kadang sekejap je. Bila ada penggalak eh bersemangat dan rajin lain macam. Macam tak percaya pun ya juga. Ingat, bila rajin datang, yang kusam jadi berkilat. Yang semak jadi lapang. Panjang jadi pendek. Jauh jadi dekat. Sakit pun boleh tukar jadi sihat. Semangat dan rajin punya pasal.

AH MALAS LAH
DOA MENGHINDAR RASA MALAS

Cuba kalau malas. Haaaa, kau suruh la apa pun.. berjanggut la jawabnya. Silap-silap bercendawan. Baik-baik selutut boleh jadi sebahu tinggi rumput. Semak bertukar jadi hutan. Wangi boleh sampai jadi busuk laaa dibuatnya. Kemas elok je.. eh jadi berselerak. Itu belum bila blogger malas.. ha bersawang dan bersarang la blog. Tak ngata orang.. ni ha diri sendiri gitu. Aduh.

AH MALAS LAH. Ada orang kata PC ni spesis introvert. Iyalah agaknya. Lebih suka duduk rumah diam-diam. Sangat kurang suka berjalan ke mana-mana. Sekarang dah jauh beza. Dulu kecil-kecil.. lagilah. Orang kata susah nak berkembang. Otak tak berkembang. Pergaulan pun tak luas. Betul juga. Ada baiknya. Ada buruknya. Setiap orang ada pendapat masing-masing. 

Jujur, zaman sekarang ni nak bersosial pun ngeri. Ramai yang baik dan tahu agama. Tapi bila Allah rezekikan dan uji kita dapat kawan atau jumpa saudara mara yang jadi geng bila sekepala dengan dia je.. susah juga. Bukan kata PC baik sangat-sangat. Alim sangat-sangat. Tak!. Bila fikir balik kalau jumpa yang asyik nak mengata sana sini.. "dah la pahala aku ni sikit je.. nanti kena tarik pahalanya apa la yang tinggal.. silap-silap dosa orang yang kita tanggung".. ah malas lah.

NOTA PC : semoga usia yang ada tidak disia-siakan..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Ialah, kalau berbual dgn org yg suka mengata ni, risau kita dapat sahamnya sekali, hihi.

    BalasPadam
  2. Macam-macam peel orang zaman now. Semoga terus dilindungi dari golongan macam ni.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama