MESTI SELESAIKAN SATU PERSATU

MESTI SELESAIKAN SATU PERSATU | Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum semua. Hihi. KALAU MENJAHIT, TIBA-TIBA benang KUSUT, mesti tarik nafas panjang dan dalam-dalam. Kadang yang kusut tu boleh dibuka. Kadang semakin buat rasa nak hantuk kepala kat dinding. Kalau rasa-rasa nak cepat dan mudah. Gunting. Buang. Ganti benang baharu.

Begitu jugalah dalam hidup sesiapa pun itu. Orang atas. Orang tengah-tengah. Orang bawah. Orang-orang kat tengah sawah padi tu buat takutkan ungas je. Eh, gurau. Hidup kita ni tak sentiasa di atas. Tak akan selalu di bawah juga. Tentu ada paragrafnya. Ada ritmanya. Turun naiknya. Normalkan begitu. Bagi PC normallahkan.

MESTI SELESAIKAN SATU PERSATU
Merah. Begitu juga darah. Selagi masih hangat mengalir disekujut tubuh.. satu persatu diperbaiki

MESTI SELESAIKAN SATU PERSATU. Sepanjang usia, rasanya agak susah juga nak hitung khilaf diri sendiri. Ditambah dengan sifat atau masalah pelupa kita sebagai manusia yang akal sering hilang pertimbang ketika berlisan dan bertindak. Maka tidak mustahil berkepuk-kepuklah khilaf dengan orang lain sana sini. Ya Allah. Ampuni hamba-hambaMu.

Tidak mustahil khilaf kita jadi punca. Punca banyak masalah. Cuba muhasabah diri sendiri dulu. Leraikan satu-satu. Jangan anggap masalah atau dosa kecil tak ada kesan apa-apa tau. Api kecil kawan.. besar jadi musibah. Contoh mudah... "eh".. dua huruf. Ringan je pun sebutan dan bunyinya. Tapi tak kena tempat dituju cakapnya dosa yang dapat.

Tidak setiap orang dengan mudah sudi maafkan kita. Kalau-kalau berasa bagai ada yang tidak kena, carilah puncanya. MESTI SELESAIKAN SATU PERSATU ya. 

NOTA PC  : emak ayah pun main peranan
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

1 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. semoga dipermudahkanNYa juga setiap ujian dan cabaran yang kita lalui dalam menjalani kehidupan ini , aamiin

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama