SETAHUN SETENGAH RUTIN TETAP SAMA

SETAHUN SETENGAH RUTIN TETAP SAMA | Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum semua. Hihi. "BABAH JOM PERGI RUMAH MAMA".. Inilah rutin kami anak beranak dari hari pertama mama pergi sampailah sekarang. PC selalu berdoa semoga istiqhomah jadikan rutin datang ziarah pusara indah mama. Insya Allah. Aamiin.

"Setahun setengah dah kan mama tak ada..." - PC 

"Haah.." - babah

Ringkas tapi berat pada pendengaran PC jawapan babah.

Bila bicara tentang mama baik PC atau babah yang mulakan pasti akan buang pandangan. Masing-masing menyembunyikan rasa dan kelopak mata yang penuh dengan takungan air mata.

Hujungnya nanti.. kami bawa diri masing-masing. Diam. Sepi. Merawat rasa yang nanti begini lagi. Sampai mati.

Assalammualaikum mama.. cinta hati babah. Syurga PC. Ma, babah selalu cakap mama ahli syurga. Mama masuk syurga. Ma, babah selalu reda dengan mama tau. Kalau anak reda ibu ayahnya. Kalau isteri reda suaminya. Semoga Allah pun redai mama. Aamiin.

Janji tetap janji. Hari ni mendung. Gelap sangat ma. Tapi Jua tetap ajak babah. Babah seperti selalu yang sentiasa sudi menemani anaknya. Walau babah senyap-senyap pergi sendiri ke pusara mama. Datangi pusara indah mama. Kali ni hujan renyai-renyai mengiringi Jua dan babah ma. Basah sikit dek hujan. Tapi puas hati. Air hujan dan air mata bersatu. Sebelum ini peluh dan air mata yang bersatu.

SETAHUN SETENGAH. Setahun  enam bulan. Setiap kali pergi pusara mama. Bila jumpa orang. Mereka sudah mula faham dan terbiasa. Tidak seperti dulu-dulu. Awal-awal. "Pergi ziarah mama ya".. Ada yang memuji. Ada yang menasihati. Ada yang tidak cakna sama sekali. Apa pun, Jua sentiasa minta Allah teguhkan pendirian Jua untuk sekerap mungkin datangi pusara mama. Aamii.

NOTA PC  : semakin rindu
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

1 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama