SIMPUL ERAT UKHUWAH FILLAH

Bismillahirrahmanirahim

SIMPUL ERAT UKHUWAH FILLAH

وَلَا تُصَعِّرْ خَدَّكَ لِلنَّاسِ وَلَا تَمْشِ فِي الْأَرْضِ مَرَحاً إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ 

Surah Luqman:ayat 8
Maksudnya..

"Dan janganlah engkau memalingkan mukamu (kerana memandang rendah) kepada manusia, dan janganlah engkau berjalan di bumi dengan berlagak sombong sesungguhnya Allah tidak suka kepada tiap-tiap orang yang sombong takbur, lagi membanggakan diri.

Salam khamis semua..hye..moga semua sihat sejahtera..syukur atas setiap nikmat..nikmat yang sangat sangat tidak terhingga..alhamdulillah..Allah memberi..kita menikmati..kita merasai..jadi jangan lupa diri..jangan lupa pada yang memberi..jangan lupa Allah..tapi lupakan kisah silam yang gelap dan malap..yang pedih dah perit..yang boleh merebahkan semangat kita untuk mengecapi kejayaan atau kegembiraan..lupa pakai lipstick tak apa..jangan lupa berterima kasih pada yang mencipta seulas bibir yang cantik molek..simplekan..sangat simple..

Kita sayang awak..awak sayang mereka..kita saling sayang menyayangi..menerima lebih dan kurangnya dia..mereka redha dengan seadanya kita sesama insan..alhamdulillah..bila mana kita dapat meraskan manisnya ukhwah..itulah nikmat yang Allah campakkan dalam jiwa jiwa kita semua..menasihati dalam gurauan..menegur dalam senda tawa..tapi kesannya cukup berbekas dihati..yes..matlamat menuju syurga Allah tercapai..sempoikan..kita sama sama happy..yeyy..tiada yang menjeruk rasa..mencuka perasaan..nikmatilah hidup ini sebaik baiknya..moga sentiasa mendapat rahmat Allah..insyaAllah..

Assalammualaikum semua.

Tinta Perdu Cinta ❤ 
SIMPUL ERAT UKHUWAH FILLAH

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama