♡♡nyawa...minta nyawa♡♡

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Ole ole dari kampung juga..pokok cekur..dah kalau jawa..jawa jugak..buahnya..daunnya..semua guna..lemak cili padi..atau pecal boleh jadi..moga hidup subur ye dik cekur..hihi..kita dating pagi petang ok..

Fuhhh tajuk..kemain over..nyawa..minta nyawa..biasanya yang asyik merayu domba ni si fanatik game..nak nyawa..dah sepuluh tahun tak bertegur pun tup tup boleh add kita..ucapan salam berjela..tanya khabar pelik semacam..ohh rupa ajak join main game sesama kisahnya kiah oii..tidak bagi nyawa merajuk,,sanggup tutup muka dengan periuk..kedekut dikatanya kita..eh..sila betulkan niat..luruskan hati..pandanglah pada sisi baik..kan manusia banyak ragamnya..

●•°sesak°•●..sesak nafas..kanan bau kari..kiri bau bawang putih..depan bau asap..belakang bau kentot perisa petai..bertabahlah wahai hati hati yang rapuh..sabar...sabar..maklumlah berbilang bangsa..pelbagai budaya..redha ye..redha..senyum sambil buat pipi kembung..masa itu betapa berharganya udara yang bersih dan nyaman..

●•°peluang°•●..kita dihidupkan..9 bulan 10hari sedari alam rahim si ibu..selagi berkeizinan kita meneruskan kehidupan di alam dunia pula..sampai masa kita kembali ketanah semula..bila,bagaimana dan di mana itu rahsia DIA..di alam kubur entah bagaimana..terang atau gelap..bahagia atau sengsara...bergantung pada amalan di dunia..di dunia nyawa amat berharga..di akhirat kelak pahala amalan lebih bermakna yang akan menjadi nyawa kita..moga kita sentiasa hargai selagi ada..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

11 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. sedapnya daun cekur tu buat masak lemak gulai ikan :DD

    BalasPadam
  2. macam selalu tengok jenis daun pokok ni.. mungkin ada banyak spesis kot..

    BalasPadam
  3. teringatkan lagu budak2.. cak cekur udang gamit.. hehe.. ni rupanya pokok cekur

    BalasPadam
  4. Betul la, pandang pada sisi baiknya...

    BalasPadam
  5. Mmg ade je org gara2 tak dpt nyawa bermasam muka. Manusia2, mcm ragam. Hehe

    BalasPadam
  6. @Dkna Abza
    Owhhh yeke...hati hati..takut tersilap masak...pingsannn..hehe..

    BalasPadam
  7. @Dunia Zumal
    kalau buruk je...bila lah nak bertambah pahalanya kan zumal..

    BalasPadam
  8. @Aisya Ahamad
    kan..sabar jelah...nyawa tu mahal..hehe..

    BalasPadam
  9. first time tengok dan tahu pokok cekur ni..huhu..kesian kita =__='

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama