Jatuhkan Ego Bangkitlah Maruah

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image


Sebut saja ego.Negatif.Sombong.Berlagak.Keras kepala.Perasan perfect.*eh Mr perfact takut lipas la hihi*hakikatnya ada rasa sedikit ego itu penting kerana ego menyuntik keyakinan diri..tapi biarlah ego itu bertempat dan pastikan kena caranya nak tunjuk ego..jangan pulak menindas..*bukan kutu nak tindas tindas ni..hehe*kalau la ego itu negatif semata mana mungkin ada skuter brand EGO..bila dipositifkan baiklah jadinya..in sya Allah..

A: AWAK BOLEH BUAT KE?
B: SEE MY LEG LA..
egokan bunyinya..tapi mungkin dia nak tunjukkan keyakinan diri dan nak orang berasa yakin dengan dia.

A: BETUL AWAK BOLEH MEMANDU NI?
B: BOLEH,LAGI PUN SAYA DAH ADA LESEN..
ego jugakan..tapi kalau tak yakin tidak boleh buat..

Cumanya selagi boleh setiap apa yang kita cuba ingin lakukan sandarkanlah kepada Allah..cukup dengan menyebut alhamdulillah atau in sha Allah..tidak rugi pun sebaliknya lebih dipandang mulia..kerana akhlak dan budi pekerti..

Tidak semua orang boleh menghadam dengan baik dan betul setiap apa yang kita cuba sampaikan..walau pun niat kita sebenarnya putih.

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

16 Ulasan

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

  1. Itulah apa pun bergantung penerimaan pada yg mendengar dan melihat dari apa yg dituturkan dan perlakuan
    Kadang niat baik diintrepetasikan -ve. Ada juga yg sebaliknya.
    Kita kena ajar diri kitalah - walau sebenarnya memang agak payah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul la kak..tapi sesuatu yang disampaikan ikhlas dari hati..biasanya terus juga terkesannya dihati..kena betulkan tanggapan itu yang susah kak.. :)

      Padam
  2. betul, kak.. ego biar bertempat :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salah tempat takut lebam dek..takut tambah musuh je nanti :)

      Padam
  3. ego biar bertempat.. kadang ego juga perlu agar kita tak dipandang terlalu rendah.. huhu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe...terutama berada dikalangan orang yang suka memandang rendah dan suka memperkecilkan orang lain :))

      Padam
  4. hai...yaya datang dari Jom Kita Sembang Bersama 35 Blogger...salam perkenalan dari Yaya Cendana :)

    mohon komen murni di

    http://www.yayacendana.com/2015/10/asean-musical-extravaganza-2015-matic.html#comment-form

    terima kasih ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hai....salam ukhuwah yaya...nanti akk singgah ye..tunggu.. :)

      Padam
  5. Betul ucapan memuji Allah jauh menunjukkan sifat tawaduk, tak mati pun rendahkan ego kita

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu tanda kita tak berdaya tanpa bantuan dariNYA.. :)

      Padam
  6. Mengapa perlu ego jika kita sebenarnya tak sehebat mana pun. Semua sama ja...

    BalasPadam
  7. cakap besar salah satu ciri org ego ni...kan PC...

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama