Header Ads

Sunnah..DELIMA

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Image
Google image 

Putih putih melati
Merah merah delima
Siapa yang baik hati 
Pasti ku terima 
^^,
Hingga kini rasanya lagu ini masih menjadi siulan..mungkin ada nostalgia pada diri masing masing..hehe..

Buah delima itu merah..salah satu antara banyak jenis buah..
Merupakan buah sunnah.

Dah lama rasanya tidak makan buah sunnah ini melainkan PC ganti dengan sekadar mengamalkan jusnya sahaja..
logoblog

16 ulasan:

  1. wahhh, leya baru makan semalam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waaa best tu..alhamdulillah..rangup bijinya..krup..krap..krup..krap.. :)

      Padam
  2. In Shaa Allah... baik untuk pengaliran darah kan? selalu juga kalau balik kg umi belikan... hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah bagus umi abak..kalau amalkan selalu in sya Allah kesan baiknya berpanjangan :)

      Padam
  3. Perghh, lama rasanya tak makan buah ni. Dulu dekat rumah ada tanam, sekarang pokok tu dah kena cantas. huarghhh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah susah jumpa la azwar..klu ada di kedai2 tu agak mahal..tu yang akk amalkan jus aje :)

      Padam
  4. Cantik buah delima tu, patutlah perumpamaan 'bibir cantik bak delima merkah'..

    Bagus PC amalkan jus delima ni.. :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan warnyanya merah kilat..mcm pakai lips balm..hehe..aah nak beli buah ssh jumpa..dan faktor harga..minum jus jelah kak.. :)

      Padam
  5. Balasan
    1. Macam2 khasiat dia cikgu..kena rajin amal :)

      Padam
  6. Lama juga tak makan buah delima ni..

    BalasPadam
  7. Lissa tak pernah makan buah delima.. teringin nak rasa :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masam2 manis...ada org suka..ada yg kurang suka..ada rezeki..ada peluang cuba ye lissa :)

      Padam
  8. dah agak susah nak cari buah delima ni kan PC... sini lg susah nak jumpa...
    selalu dok minum jus nya shj...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul..zaman kecik2 mudah dapat..tapi masa tu tak reti makan sangat..hisap jusnya je..biji sembur kat tapak tangan..ni bila dah reti makan susah nak jumpa..sama la PC pun amalkan jus je.. :)

      Padam

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..