Kepada Allah Kita Sandarkan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

KEPADA ALLAH SWT KITA SANDARKAN ||sebelum makan kita baca bismillah moga apa yang kita makan itu terhindar daripada benih-benih syaitan..malah sendawa pun kita ucap alhamdulillah..bayangkan makan tidak sendawa..tidak kentut..sakit perut banyak angin.. kembung kan perut..sekali kentut tak kisahlah aroma apa pun..jangan lupa ucap alhamdulillah..dengan izin Allah tu..hihi..tapi berpada padalah adab diutamakan..selalu kita nampak amaran inikan..kan..tapi chillexderk je..macam nothing je..mesti ada something...kita anggap dia rabunlah..senang ceritakan.. 
Image result for no smoking posters
Google Image

Agak-agak kalau letak amaran jangan kentut boleh ikut tak??..hihihi..susah untuk kita ubah apa yang telah menjadi kebiasaan tapi tidak mustahil kalau kita ada kesungguhan..kalau manusia ada prinsip ingat Allah ada hukum..kalau kita ada visi..misi..Allah sediakan takdir untuk kita..jagalah akhlak dan adab walau di mana pun berada,,in sha Allah selamat..*PC dok bebel berjela kalau tak buat memang kejam*..amin in sha Allah..

Nak jadi lebih baikkan..haaaaa..mari sini..baca du'a ya sebelum memulakan perjalanan..malahan mulakanlah baca du'a sedari langkah pertama melangkah kaki keluar dari pintu rumah..setidak tidaknya berselawatlah..بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ..

image
Google Image

Selamat bercuti ukhuwah..kepada yang balik kampung..berhati hati walau apa pun jenis pengangkutan yang digunakan..moga selamat sampai ke destinasi..amin..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. InsyaaAllah akak balik kampung mgu depan... dah berbulan2 tak balik. haha,,, btl tu sis, kalau kentut ucap Allhmdulillah... nikmat Allah juga tu...

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama