Jangan Anggap Kecil

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

JANGAN ANGGAP KECIL || Perkara yang tidak terlihat pada pandangan mata kasar itu jangan terus ditepis..jangan dibiar berlalu sepi...kadang kita hanya menghargai apa yang terpandang oleh pandangan luaran..pada pandangan kasar..maka membuat kesimpulan itulah yang terbaik..itulah yang ngam dengan kehendak..

Jangan Anggap Kecil

Hakikat..tidak semua yang kita harap itu akan kita perolehi dengan kadar segera dan mudah..baik dengan usaha sendiri atau mengharapkan daripada orang lain..cepat-cepat padam rasa kesal...segera singkir rasa ketidakpuasan hati..kerana itu akan menjadi kudis yang mampu meracuni hati dan fikiran..

Percaya..dalam kehidupan kalau kita rasa memiliki apa sahaja berbentuk kebendaan itu membahagiakan..itu silap kerana doa itu juga jentera dan aset penjana kebahagiaan dalam sebahagian kehidupan kita..sangat besar peranan doa itu dalam sepanjang perjalanan hidup kita baik semasa masih ada hayat atau setelah kematian kelak..mengapa?..kerana biarpun jasad kita sudah bersatu dengan bumi...kita masih lagi mengharapkan doa-doa daripada insan-insan tersayang di dunia yang telah kita tinggalkan buat selama-lamanya.. 

#mencari redha Allah
*terima kasih ukhuwah

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

12 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Dengan itu jangan kita sombong untuk menadah tangan berdoa dan mrminta dengan Nya...

    BalasPadam
  2. Salam ukhwah dari kaknoor PC
    Doa senjata bg kita umat islam tambahan di ramadhan yg mulia ini

    BalasPadam
  3. Salam ukhwah dari kaknoor PC
    Doa senjata bg kita umat islam tambahan di ramadhan yg mulia ini

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kaknoor :)
      Akak dah bersilat kat dapur belum :)

      Padam
  4. Asalamualailkum..aduhai rindunya nak menyapa..PC..apa khabar..selamat berpuasa ya geng blogger..terbaikku..PC Pena Cinta hehehe..gurau ja ya..

    BalasPadam
  5. betul ..doakan selalu. Terima kasih tak jemu pandang ke blog Etuza ya..tu lah terbaik..blog PC the best..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikummussalam Cikgu Etuza..salam ramadhan kembali cikgu...tak apa cikgu..bila ada kelapangan sudi2kanlah singgah ya...wah Pena Cinta pulak ya..in sya Allah kita sokong semua ukhuwah ya cikgu...

      Padam
  6. Doa itu senjata mukmin... doa itu besar hikmah kebaikannya buat sesama insan...

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama