Masih Sempat Lagikah

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

MASIH SEMPAT LAGIKAH || Perkara ini seringkali berkait rapat dengan waktu..kalau pada makanan ada tempoh luput tarikhnya..kalau temujanji ada timelinenya..kalau perjanjian urusan mesti ada datelinenya..

Sama rata..semua orang Allah beri pinjaman waktunya sama..24 jam 7 hari seminggu..yang membezakan bergantung pada individu bagaimana mengolah masa itu dengan input yang bermanfaat..itu sahaja..

Tidak akan mampu...waktu tidak boleh dikejar dan diulang..semakin kita kejar semakin kita lelah..ianya akan terus berlalu..tapi jika urus ia sebaiknya in sha Allah kita tidak mampu untuk bazirkannya walau sedetik.

Masih sempat lagikah...ya masih...tenang dan jangan terburu-buru...semakin kita terburu-buru semakin itu kita bakal lakukan banyak khilaf,,khilaf itulah menjadi penyumbang kesempitan waktu...jangan berasa tertekan dengan waktu yang bakal berlalu sebaiknya yang berbaki diisi dengan sebaik-baik dan sebanyak banyak perkara baik..kita merencana Allah merancang..kita berusaha biar Allah tentukan.

#mencari redha Allah 
*terima kasih ukhuwah 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Lapangkan dada dan fikir positif. InsyaAllah masa yang semput pun akan jadi sempat :)

    BalasPadam
  2. Masa juga berkait dgn kberkatan. Kalau berkat waktu kita, inshaAllah banyak je bnda kita blh buat. Klau tak, rasa asyik tak ckup je 24 jam tuu.

    BalasPadam
  3. jgn dikejar , sebaliknya manfaatkan sebaik mungkin masa yg kita ada ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul..pengisiannya iu yang perlu diambil berat :)

      Padam
  4. manfaatkan masa dengan sebaik mungkin selagi masih ada..hehe

    BalasPadam
  5. Sempat atau tidak, just lakukan yg terbaik.. 😍😍😍

    BalasPadam
  6. Betul, kak PC.. kadang-kadang bila kita terkejar-kejar, satu benda pun tak setel.. Tapi sebaliknya kalau kita lebih menghayati apa yang kita lakukan, semuanya berjalan dengan lancar :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama